راه-اندازی-سالن-زیبایی

راه اندازی سالن زیبایی

تبریک میگم که قصد راه اندازی سالن زیبایی خودتون رو دارید و یا اینکه اگر به تازگی سالن خودتون رو راه اندازی کردید نکته هایی رو به شما میگم و آموزش هایی رو میدم که باعث میشه بتونید اتفاقات بهتر و موفقیت های بیشتری رو در کار خودتون کسب بکنید.

این مقاله مخصوص افرادی است که دوست دارن واقعا در صنعت زیبایی فعالیت های خیلی خوبی داشته باشن، بتونن بر اساس سرمایه گذاری که بابت سالن انجام میدن، بخاطر زحمت هایی که میکشن، بخاطر آموزشهایی که میبینن، بخاطر وقتی که میذارن بتونن نهایت استفاده و بهره برداری رو ببرن و بتونن در مدت زمان کوتاهی نتایج خیلی بیشتری رو کسب بکنن.

این مقاله برای چه کسانی مناسب نیست؟

مقاله راه اندازی سالن زیبایی برای افرادی که واقعا برای سرگرمی قصد راه اندازی سالن زیبایی دارند و خیلی کسب درآمد براشون مهم نیست و موفقیت در صنعت زیبایی براشون چندان اهمیتی نداره به درد نمیخوره و من خواهش میکنم دوستانی که واقعا با این نیت دارن در حوزه زیبایی فعالیت میکنن از مطالب این مقاله استفاده نکنن چون براشون کاربردی نخواهد بود.

اما دوستانی که واقعا میخوان پیشرفت بکنن، موفق بشن در کارشون، پرسنل زیادی داشته باشن، ارتباطات زیادی داشته باشن و به درآمد عالی برسن حتما توصیه میکنم تمام این موارد رو نکته به نکته گوش بکنن، نت برداری بکنن و حتما اجرا بکنن و ن تضمین میدم که حتما در پایان این مقاله مطالب ارزشمندی رو شما یاد خواهید گرفت که با اجرای اونها میتونید اتفاقات بسیار بسیار خوبی رو رقم بزنید.

بخاطر اینکه این اطلاعات حاصل تجربیات و مشاوره های چندین ساله ای هستش که من در سالن های زیبایی داشتم، در افتتاح سالن های زیبایی مشارکت داشتم، در توسعه و پیشرفت سالن ها کمک داشتم و با توجه به کلاس های خیلی زیادی که برگزار کردم، با توجه به پاسخ ها به سوالاتی که دوستان در کلاس داشتن و بررسی ها و تحقیقات خیلی زیادی که انجام شده آماده شده که قطعا میتونه به شما خیلی کمک بکنه.

پس از شما میخوام که مقاله راه اندازی سالن زیبایی را به دقت بخوانید و حتما نتایج خیلی عالی رو کسب خواهید کرد. مرسی از اینکه با ما همراه هستید.

علاقه داشتن به حوزه آرایشگری

اولین موضوع برای راه اندازی سالن زیبایی اینه که حتما شما که در حوزه آرایشگری مشغول شدید علاقه خیلی خوبی رو دارید به این حوزه و حالا یا از دوران نوجوانی و یا اینکه با توجه به شرایط و اتفاقاتی که افتاده شما به این حوزه علاقه مند شدید و خب مسلما اگر شما به حوزه آرایشگری علاقه مند نباشید و علاقه چندانی نداشته باشید قطعا پیشرفت چندانی هم نخواهید کرد.

صرف اینکه این حوزه میتونه برای شما درآمدزایی داشته باشه کافی نیست و اگر شما واقعا خودتون نسبت به این کار و صنعت زیبایی و آرایشگری علاقه نداشته باشید مطمئنا نتایج خیلی خوبی رو کسب نخواهید کرد بخاطر اینکه این کار هم دقیقا مثل کسب و کارهای دیگه با موانع مختلفی مواجه خواهید شد و اگر شما واقعا به این حوزه علاقه نداشته باشید خیلی زود جا میزنید و مقابله نمیکنید با سختی ها و موانعی که وجود داره و اگر پیشنهاد بهتر و جذاب تری به شما بدن مسلما کارتون رو عوض خواهید کرد.

پس اولین موضوع در راه اندازی سالن زیبایی اینه که شما حتما باید به صنعت زیبایی و آرایشگری علاقه داشته باشید. دومین نکته اینه که خب مسلما شما حتما آموزش های لازم رو در صنعت زیبایی و لاین های تخصصی خودتون گذروندید. اگر این کارو نکردید حتما پیشنهاد میکنم که شروع هر کار حتما به آموزش های لازم بپردازید، آموزش هایی که مورد نیازه برای افرادی که می خوان در صنعت زیبایی مشغول به کار بشن.

خب شما یه سری مقدمات هستش که باید حتما طی بکنید، یه سری آموزش های ضروری هستش که باید از طریق آموزشگاه های فنی و حرفه ای بگذرونید و مدارک فنی و حرفه ای لازم رو اخذ بکنید و حتما باید سوای از اینکه اون مدارک لازم رو می گیرید و آموزش های لازم رو میگذرونید حداقل در یک لاین به صورت تخصصی آموزش ببینید.

یعنی اگر شما به صورت کلی بحث آرایش و پیرایش رو میگذرونید حتما باید در یکی از لاین هایی که واقعا علاقه دارید و فکر میکنید که توانمندی بهتری دارید، فکر میکنید در اون حوزه درآمد بیشتری هست، فکر میکنید که توی اون حوزه میتونید پیشرفت خوبی داشته باشید یک لاین رو انتخاب بکنید و توی اون یک لاین به صورت کاملا تخصصی آموزش ببینید و کار بکنید و کار بعدی که باید انجام بشه مسلما شما بعد از آموزش حتما باید جایی مشغول به کار بشید.

یعنی اینکه قبل از راه اندازی سالن زیبایی ، حتما باید در یک یا چند سالن کار کرده باشید، تجربه کسب کرده باشید، ارتباطاتتون رو شکل بدید، خیلی از موضوعات داخلی سالن رو یاد بگیرید، نحوه حساب کتابا، نحوه ارتباط با مشتریان، نحوه قیمت گذاری ها، درصد هایی که بین پرسنل و مدیر مشخص میشه و خیلی از مواردی که شما حتما با حضورتون در یک یا چند سالن و کار کردن در یک سالن به دست میارید.

خیلی از افراد هستن به محض اینکه آموزش میبینن دوست دارن سریع سالن خودشون رو افتتاح بکنن و بارها برا من پیش اومده که برا مشاوره به بعضی از سالن ها رفتم که تازه افتتاح کرده بودن خود اون مدیر هیچ اطلاعاتی از آرایشگری نداشت و هیچ آموزشی هم ندیده بود.

صرفا برای سرمایه گذاری و اینکه کاری رو راه اندازی بکنه این کارو انجام داده بود. مسلما این موارد نتایج خیلی خوبی رو برای شما به دنبال نخواهد داشت.

پس بعد از اینکه شما آموزش میبینید حتما برای کسب تجربه، برای رفع اشکالات خودتون و آشنایی با محیط سالن حتما باید بین یک تا سه سال در سالن های مختلف کار بکنید.

سعی کنید سالن هایی رو انتخاب بکنید که تجربه خیلی بیشتری دارن، پرسنل بیشتری دارن، مشتریان بیشتری دارن این باعث میشه شما اطلاعاتتون نسبت به اون موضوع خیلی بیشتر بشه، ارتباطاتتون خیلی بیشتر بشه، افراد خیلی بیشتری با شما آشنا بشن و این به شما خیلی کمک میکنه تا بتونید زمانی که سالنتون رو افتتاح میکنید افراد بیشتری به سالن شما مراجعه کنن.

وقتی شما سالن میزنید و هیچکس شما رو نمیشناسه مسلما زمان خیلی بیشتری باید بگذره تا افراد با شما آشنا بشن و این باعث میشه شما متحمل هزینه های خیلی زیادی بشید.

اما اگر از قبل در جاهای مختلفی کار کرده باشید در عین حالی که اطلاعاتتون بیشتر میشه و تجربه کاریتون بیشتر میشه ارتباطات بیشتری هم میگیرید و افراد خیلی زیادی با شما آشنا میشن و زمانی که شما سالنتون رو افتتاح میکنید با یک اطلاع رسانی ساده میتونید اون افراد رو به سالن خودتون جذب بکنید.

علاقه داشتن به حوزه آرایشگری

مجوزهای لازم برای افتتاح سالن زیبایی

موضوع مهم بعد در راه اندازی سالن زیبایی اینه که حتما قبل از این که شما سالن رو افتتاح بکنید مجوزهای لازم رو بگیرید. اینطور نباشه که بگید افراد دیگه دارن بدون مجوز کار میکنن ما هم بدون مجوز کار بکنیم. حتما دنبال این باشید که مجوز بگیرید به خاطر اینکه اگر بخواید تابلو نصب بکنید،

اگر بخواید تبلیغاتی انجام بدید، اگر بخواید قراردادی با پرسنل بسته بشه یا هرکاری میخواید انجام بدید مسلما مستلزم اینه که شما مجوز فعالیتتون رو داشته باشید.

شاید یه مقدار مراحل بروکراسی اداری داشته باشه اما به هرحال مشکلی نیست حتما این کارو انجام بدید، براش وقت بگذارید، پیگیری بکنید تا مجوز لازم برای این کار رو بگیرید.

مسلما وقتی شما برای مجوز اقدام میکنید چیزی که از شما میخوان اینه که مکانتون رو معرفی بکنید. دوستان مکان فعالیت برای یک سالن زیبایی بسیار مهمه.

به هر حال شما هم رقبای زیادی دارید که در جاهای مختلف سالن زدن و از طرفی باید محلی باشه که برای بانوان ترددش راحتتر باشه، قابل دسترسی باشه، در کوچه پس کوچه های خیلی پیچ در پیچ نباشه، جایی باشه که با وسیله نقلیه یا وسیله عمومی راحت تر بتونن مراجعه بکنن. اینها مواردیه که حتما باید در بحث تهیه مکانتون بهش دقت بکنید.

تا جایی که امکان داره، تا جایی که امکان داره تاکید میکنم مکان سالن در طبقه همکف باشه، بخاطر اینکه خب خیلی از سالن ها توی زیرزمین مکان میگیرن و خب این خیلی مناسب نیست برای یک سالن و خیلیا هم در طبقات بالا میگیرن که خب برای خانم ها مخصوصا افرادی که یک مقدار سنشون بالا میره رفت و آمد با پله بسیار سخت میشه.

حتی اگر آسانسور داشته باشه معمولا آسانسورها، آسانسورهای کوچیکی هستن و برای مواردی مثل عروس که میخواد با لباسش تردد بکنه یک مقدار مشکله.

پس اگر شما بتونید در طبقه همکف مکانی رو انتخاب بکنید مسلما خیلی بهتره اگر به هر دلیل مقدور نبود طبقات اول، دوم یا سومی که آسانسوردار باشن و به هیچ عنوان مکانهایی که در زیر زمین قرار دارن رو انتخاب نکنید که مسلما با مشکلات زیادی مواجه میشید و افراد حس خوبی نسبت به اون ندارن.

انتخاب نام مناسب

نکته بسیار مهم بعدی بحث انتخاب نام مناسب برای سالن هست. مطمئن باشید که نام سالن و اسمی که برای سالن انتخاب میکنید بسیار بسیار مهم هست، نسبت به اون بی اهمیت نباشید. حتما باید نامی رو انتخاب بکنید که یک مقدار خاص باشه، یعنی توی ذهن ها به راحتی بمونه.

سعی کنید از اسامی استفاده نکنید که خیلی زیاد استفاده شده و دیگه حالت کلیشه ای به خودش گرفته، با توجه به تجربیاتی که من داشتم بهترین مورد برای انتخاب نام سالن قطعا انتخاب نام خودتون هست، یعنی اینکه حالا بعضی از سالن های معروف رو هم که شما حتما میشناسید وقتی شما اسم خودتون رو به عنوان اسم سالن انتخاب بکنید در بحث های برند سازی شخصی به شدت به شما کمک میکنه.

از طرفی آدم ها وقتی که اسم خودشونو انتخاب میکنن باعث میشه که همزمان هم بحث برند سازی سالن، هم بحث برند سازی شخصی شکل بگیره و تو ذهن آدم ها اسم افراد خیلی بیشتر میمونه تا اینکه اسم یک سالن یا اسم های غیر از نام افراد.

پس اگر شما بتونید برای اسم سالنتون اگر فکر میکنید که نام مناسبی دارید نام خودتون رو انتخاب بکنید به عنوان اسم سالن و اگر به هر دلیلی فکر میکنید که نامتون مناسب نیست برای این کار اگر بتونید یک نام مستعار برای خودتون انتخاب بکنید و همون نام مستعار رو برای سالن بذارید که شما رو هم با همون نام صدا بزنن.

چون معولا این اتفاق میوفته که مثلا اسم یک سالن رو گذاشتن سالن سارا ولی لسم اون مدیر به طور مثال مریم هست، خب خیلی از مشتری ها سارا صدا میکنن، خیلی از مشتری ها مریم صدا میکنن و این خیلی حالت خوبی نداره و این باعث سردرگمی خیلی از مشتری ها خواهد شد. پس اگر شما نام خودتون رو به عنوان نام سالن بذارید مسلما خیلی بهتره،

اگر نه یک نام مستعار برای خودتون انتخاب بکنید و اگرم به هر دلیلی نخواستید یکی از این دو کار قبلی رو انجام بدید حتما یک نام جدید و یک نام خاصی رو انتخاب بکنید که توی ذهن آدم ها بمونه. معمولا کلماتی که سین داشته باشن یا الف داشته باشن خیلی بیشتر توی ذهن ها میمونن.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  برنامه روزانه یک آرایشگر

این رو براساس روانشتاسی اسم ها خدمت شما عرض میکنم، سعی کنید مطالعتون رو روی بحث روانشناسی نام ها بیشتر بکنید و از اسم های با مسمایی استفاده بکنید که موندگاری اونها در ذهن افراد خیلی بیشتر و بهتر هست و مسلما میتونه همون ابتدای کار به شما خیلی کمک بکنه.

لوگو برای سالن زیبایی

نکته مهم بعدی بحث لوگو هست. وقتی که شما اسمتون رو انتخاب کردید حتما باید یک لوگوی مناسب رو برای مجموعه خودتون طراحی بکنید.

مسلما باید این کار رو به گرافیست ها بسپارید بخاطر اینکه اونها مخصوصا افرادی که تخصصی روی بحث لوگو کار میکنن بخاطر اینکه شما وقتی میخواید در شبکه های اجتماعی فعالیت بکنید یا اینکه میخواید تابلوی سالن رو بزنید یا اینکه میخواید کارت ویزیتتون رو بزنید و یا هر کاری که میخواید انجام بدید قطعا به لوگو نیاز دارید و لوگو مسلما یکی از لوازم و ابزار برند سازی هستش که حتما از همون ابتدای کار این کار باید انجام بشه.

بعضیا بخاطر اینکه هزینه نکنن معمولا میان از لوگوهای خیلی آماده و پیش پا افتاده استفاده میکنن. من به هیچ عنوان اینو پیشنهاد نمیکنم. حتما سعی بکنید که برای اینجور موارد بخاطر اینکه به زیبایی و برند سازی شما خیلی کمک میکنه، به زیبایی و کیفیت کار شما، بخاطر همین حتما در بحث لوگوتون حساسیت به خرج بدید،

البته وسواس نباشید یعنی که اگر لوگوهای مختلف رو به شما پیشنهاد دادن خیلی روش وسواس نباشید، اما نسبت به داشتن یک لوگوی مناسب حساسیت رو داشته باشید.

در لوگوی شما حتما خب مسلما باید اسم مجموعتون در داخل لوگوتون قرار بگیره حالا با توجه به اشکال مختلفی که تو لوگوهای مختلف هست و حتما باید یک طرح خاصی داشته باشه که متناسب و مرتبط با حوزه آرایشگری باشه و حتما باید از لوگویی که استفاده میشه از یک رنگ خاص انتخاب بشه. دوستان یکی از موضوعاتی که در ایجاد یک سالن همون ابتدای کار مهم هست انتخاب رنگ سازمانیه.

اگر شما به طور مثال رنگ سفید – طلایی رو انتخاب میکنید هم لوگوتون باید از این رنگ استفاده بشه، هم وقتی دیزاین سالنتون رو میخواید انجام بدید باید از این رنگ استفاده بشه، هم برای کارت ویزیتتون باید از این رنگ استفاده بشه، هم اگر خواستید در آینده لباسی متناسب با مجموعه خودتون برای پرسنل آماده بکنید لباس یکدست، مسلما باید از این رنگ ها استفاده بشه.

پس دوستان انتخاب رنگ سازمانی خیلی مهم هست. ممکنه بعضی از دوستان رنگ صورتی رو انتخاب بکنن که حالا دخترونس و خب بالاخره میتونه مناسب باشه و رنگ قشنگیه، بعضی ها میتونن از رنگ بنفش استفاده بکنن بخاطر اینکه نشان دهنده ثروت هست و میتونن بعضی از دوستان از رنگ های مشکی طلایی استفاده بکنن و به هر حال رنگ مورد سلیقه خودتون و مورد پسند خودتون که تقریبا مرتبط با حوزه فعالیت خودتونم باشه میتونه به شما کمک بکنه.

لزومی نداره که حتما از رنگ طلایی استفاده بشه چون خیلی از سالن ها از رنگ طلایی استفاده میکنن البته که بد نیست اما لزومی نیست که حتما شما از رنگ طلایی استفاده بکنید. میتونید از رنگ های خاص تر و قشنگ تر استفاده بکنید که مورد پسند همه میتونه باشه.

هر رنگی رو استفاده میکنید سعی کنید که در کنارش حتما از رنگ های گرم هم استفاده بکنید که مسلما به زیبایی رنگ سازمانی شما کمک میکنه و میتونه به کیفیت مجموعه شما کمک بکنه بخاطر اینکه این رنگ سازمانی شما در همه جاهایی که خدمت شما عرض کردم استفاده خواهد شد.

پس با توجه به رنگ سازمانیتون و با توجه به اسمتون و با توجه به حوزه فعالیتتون که حوزه زیبایی هست یک لوگوی خیلی خوب رو بدید براتون طراحی بکنن تا بتونید ازش استفاده بکنید.

لوگو برای سالن زیبایی

 

تبلیغات برای جذب مشتری سالن زیبایی

زمانی که شما مجوز رو گرفتید، مکانتون آماده شد، از یک دیزاینر خواستید که براتون یک دیزاین خیلی خوب انجام بده و تجهیزات لازم رو گرفتید و به هرحال فضاتون آماده شد برای این کار، مسلما شما باید شروع کنید به بحث تبلیغات.

بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که اقدام به راه اندازی سالن زیبایی میکنن به هزینه های مکانشون اعم از پیش پرداخت و اجاره فکر میکنن، به هزینه تجهیزاتی که باید آماده بشه برای یک افتتاحیه سالن هم فکر میکنن اما معمولا بیشتر از ۹۰ درصد افراد به بحث تبلیغات و بودجه تبلیغاتی اصلا فکری نمیکنن.

دوستان عزیزم اگر شما یک عددی به طور مثال ۱۰۰ میلیون رو برای بحث ایجاد یک سالن در نظر میگیرید حتما باید حداقل ۲۰ درصد از اون رو یعنی طبق مثال ما ۲۰ میلیون تومنش رو حداقل برای بحث تبلیغات اولیتون استفاده بکنید. اگر شما یک سالن خیلی مجلل در بهترین مکان بزنید اما تبلیغاتی انجام ندید هیچ کس از حضور شما در اون منطقه و ایجاد سالن شما مطلع نخواهد شد.

اینقدر بحث تبلیغات مهم هست که بعضی از افرادی که حتی مکان خیلی مناسبی هم ندارن، لوگوی مناسب هم ندارن، رنگ سازمانی هم ندارن، شاید جای مناسبی هم برای این کار در نظر نگرفتن، اما با بحث های تبلیغات خیلی زیادی که انجام میدن تونستن مشتریان خیلی زیادی رو جذب بکنن. حتما از مشاوران تبلیغاتی استفاده بکنین بخاطر اینکه تبلیغات درستی انجام بدید.

اگر مثلا من میگم ۲۰ درصد همون ۲۰ میلیون به صور مثال برای تبلیغات باید هزینه بکنید، حتما اینو به مشاوران تبلیغاتی بسپارید.

بخاطر اینکه معمولا افراد تا صحبت از تبلیغات میاد یا میرن سراغ تراکت یا میرن سراغ مجلات یا حتی سراغ شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، اما روش تبلیغات رو بلد نیستن. چطور تبلیغات بکنن، توی متن تبلیغاتی چی بنویسن، چه عنوانی بنویسن، از چه عکسی استفاده بکنن،

اینها نکته های بسیار بسیار ظریف و مهمی هستش که میتونه در جذب مشتری اولیه به شما خیلی کمک بکنه. مشتریان اولیه شما بر اساس تبلیغات شما میان.

دوستان عزیزم تبلیغات رو دست کم نگیرید. حتما برای تبلیغات یک بودجه مناسب در نظر بگیرید و از همون ابتدای کار خودتون این تصمیم رو بگیرید که هر ماه بین ۱۰ تا ۳۰ درصد یعنی میانگین ۲۰ درصد از تمام درآمدهایی که هرماه کسب میکنید رو برای بحث تبلیغات کنار بگذارید.

اگر در ماه اول ۲ میلیون درآمد داشتید ۲۰۰ هزار تومان، اگر در ماه دوم ۵ میلیون درآمد داشتید ۵۰۰ هزار تومان اگر ۱۰ درصد حساب بکنیم. هر درآمدی که شما کسب میکنید ۱۰ درصدش رو فقط برای تبلیغات دوستان بذارید کنار.

اون ۱۰ درصدها و ۲۰ درصدها سوای از اون تبلیغات اولیس. شما تا به هرحال بحث راه اندازی شما اتفاق بیوفته خب مدت زمانی رو طول میکشه تا افراد خیلی بیشتری با شما آشنا بشن. اون اوایل ممکنه شما درآمد زیادی نداشته باشید،

بخاطر همین باید برای تبلیغات ماه اولیه حتما فکر بکنید، برآورد بکنید و حتما این کارو انجام بدید و از همون ابتدای کارتونم در نظر بگیرید که هر مبلغی رو شما کسب درآمد میکنید حتما حداقل ۲۰ درصدش رو، میانگین ۲۰ درصدش رو برای بحث تبلیغاتتون کنار بگذارید و تبلیغات موثر و تبلیغات خوب رو یاد بگیرید.

برای بحث های توسعه کسب و کارتون آموزش ببینید، برای بحث برند سازی آموزش ببینید، برای بحث فضای مجازیتون آموزش ببینید. آموزش ببینید و آموزش رو یک سرمایه گذاری برای خودتون ببینید تا مانع هدر رفتن هزینه ها و دارایی های شما بشه. پ

س حتما برای این موضوع یک فکر مناسبی رو داشته باشید تا بتونید یک حرکت های خیلی خوبی رو انجام بدید.

فضای مجازی رو بشدت در بحث تبلیغات جدی بگیرید با توجه به اینکه خیلی از کسب و کارها انلاین هستند و به قول آقای بیل گیتس رئیس و مدیر عامل مایکروسافت که میگه اگر کسب و کاری در فضای آنلاین نباشه اون کسب و کار از همین الان شکست خوردس.

حتما باید برای فضای مجازیتون یک فکر خیلی خوب بکنید و یک تصمیم خیلی خوب بگیرید و از همون ابتدا اقدام بکنید به فعالیت بسیار مناسب در بحث فضای مجازیتون. بخاطر همین عرض کردم فضای مجازی رو یاد بگیرید و حتما این کار رو دنبال بکنید.

تبلیغات در فضای مجازی

در بحث فضای مجازی خب مسلما شبکه های خیلی زیادی وجود داره اعم از سایت اینترنتی، اعم از سایت های مختلف تبلیغاتی، اعم از اینستاگرام شما، تلگرام شما، واتس اپ شما، شبکه های اجتماعی مختلف مثل یوتیوب، فیسبوک، توییتر، لینکد این، آپارات و شبکه های اجتماعی مختلفی که شما میتونید تبلیغاتتون رو در اونها انجام بدید.

با توجه به بازار امروز مسلما اولین کاری که شما باید انجام بدید درس اینستاگرام هست که حتما باید نسبت به اینستاگرام اطلاعات خوبی داشته باشید، آموزش ببینید در بحث اینستاگرام و فعالیت مستمر و خیلی خوبی رو در بحث اینستاگرام داشته باشید.

ما در کلاسهای آموزش اینستاگرام دقیقا آموزش میدیم که افراد چطور پست بذارن، چطور استوری بذارن، توی استوری ها از چه چیزهایی استفاده بکنن، چه برنامه ریزی داشته باشن برای استوری هاشون، چطور لایو بگیرن، چه مدت زمانی برای این کار اختصاص بدن و اینها مواردیه که حتما باید توی اینستاگرام شما آموزش ببینید، یاد بگیرید و اقدام کنید.

برگزاری مراسم افتتاحیه برای راه اندازی سالن زیبایی

موضوع بعدی در بحث راه اندازی یک سالن زیبایی بحث برگزاری افتتاحیه هست. وقتی شما همه امکانات لازم، مجوزهای لازم، بحث مکانتون، بحث اسمتون، بحث لوگوتون و همه اینا فراهم شد شما باید یک افتتاحیه خیلی خوب رو برای راه اندازی سالنتون انجام بدید.

حالا این افتتاحیه لزومی نداره که دقیقا روز اول کارتون باشه، میتونه یکی دو هفته یا دو سه هفته بعد از راه اندازی اولیه و مشغول به کار شدن شما باشه.

اما شما وقتی یک افتتاحیه میگیرید این باعث میشه افراد خیلی زیادی مخصوصا هم محلی هاتون توی اون منطقه در جریان راه اندازی سالن شما قرار بگیرند. خب توی افتتاحیه شما اطلاع رسانی لازم رو از طرق مختلف و از رسانه های مختلف انجام میدید. شاید نیاز باشه که جلوی سالنتون یک بنری بزنید و روز و ساعت افتتاحیه رو اعلام بکنید،

شاید نیاز باشه که یک تراکتی رو بزنید تحت عنوان افتتاحیه سالن و در بین افراد و بانوان اون محله خودتون توزیع بکنید. شاید نیاز باشه که در شبکه های اجتماعی خودتون و شبکه های اجتماعی دیگه به عنوان تبلیغات در پیج های مختلف دیگه این کار رو انجام بدید. اما وقتی که شما افتتاحیه رو انجام میدید حتما باید برای افرادی که میخوان توی افتتاحیه شرکت بکنن یک مزیت خاصی رو در نظر بگیرید.

به طور مثال میتونید شما قرعه کشی داشته باشید از بین افرادی که توی افتتاحیه شرکت میکنن مبالغی رو به عنوان مبلغ نقد و یا خدماتی رو به عنوان هدیه در نظر بگیرید و یا میتونید عنوان بکنید افرادی که در افتتاحیه شرکت میکنن تمام افراد میتونن مثلا از تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدیه ما استفاده بکنن. وقتی افراد بدونن که شرکت در افتتاحیه براشون مزیتی داره حتما در افتتاحیه شما شرکت میکنن.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  سیر تا پیاز کوچینگ سالن زیبایی

اگر نه صرفا فکر کنن راه اندازی سالن زیبایی یا یک افتتاحیه سالنه، براشون مزیتی نداره مسلما این کارو انجام نمیدن و شاید در افتتاحیه شما شرکت نکنن. پس برای اینکه شما یک راه اندازی خیلی خوب داشته باشید اگر میخواید با قدرت شروع بکنید حتما توصیه میکنم که یک افتتاحیه خیلی خوب رو داشته باشید.

من یادمه یکی از سالن های زیبایی البته تقریبا ۱۵ سال بود که فعالیت میکرد قرار بود در یک مکان جدیدی مشغول به کار بشن. خب مکان جدید سالن بزرگتری بود، مکان بزرگتر و شیک تری بود، جای مناسب تری بود که حالا با توجه به راهنمایی که براشون انجام شده بود اونجا رو در نظر گرفته بودن و من پیشنهاد دادم که حتما این کارو انجام بدن.

دوستان توی همون افتتاحیه اولی که انجام دادن بالغ بر صد نفر افراد مختلف اومدن در افتتاحیه و همونجا چقدر افراد وقتشون رو رزرو کردن برای انجام خدمات مختلف و سوای از این موضوع همه خانمهایی هم که نمیان خیلیاشون در جریان افتتاحیه شما قرار میگیرن بخاطر اینکه آدم هایی که توی افتتاحیه اومدن معمولا میرن برای خواهران خودشون، برای همسایه خودشون، برای دختران خودشون تعریف میکنن،

به شرط اینکه توی افتتاحیه واقعا بهشون خوش بگذره. حتما توی افتتاحیه از آهنگ های شاد استفاده بکنید، پذیرایی مناسب داشته باشید، آفرهای خیلی خوب بدید،

اگر براتون مقدور بود همون روز که افراد میان اصلاح صورتشون رو، اصلاح ابروشون رو، حتی بخشی از کوتاهی ها رو که برای شما هزینه نداره رو به رایگان برای افرادی که توی افتتاحیه اومدن انجام بدید. حتی اگر به هر دلیلی نخواستید یک ساعت مشخص رو برای افتتاحیه انجام بدید میتونید یک بازه زمانی یک هفته ای رو مشخص بکنید بگید به مناسبت افتتاحیه سالن زیبایی تمامی خدمات اصلاح، ابرو، کوتاهی یا امثالهم به صورت کاملا رایگان انجام میشه.

شما باید کاری انجام بدید که افراد بدون اینکه ریسکی انجام بدن بیان و با شما و مجموعه شما آشنا بشن. اگر شما بخواید دقیقا مثل دیگران مبلغی رو بگیرید در ابتدای کار مسلما اونها چون اطمینان ندارن، چون شما رو نمیشناسن ممکنه این کارو انجام ندن. اما اگر بدونن براشون ریسکی نداره و قرار نیست که مبلغی پرداخت بکنن مسلما افراد بیشتری حاضرن که در افتتاحیه شما شرکت بکنن.

ممکنه که شما عنوان بکنید که زیبایی خانما خیلی براشون اهمیت داره و حتی اگر رایگان باشه و ابروی خوبی از آب درنیاد یا اصلاح خوبی انجام نشه باعث دلخوری اونها بشه. قطعا همین هست. مسلما باید بهشون اطمینان خاطر بدید که درسته که رایگان انجام میشه اما به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی این کارو شما انجام میدید.

خب اینا عواملی هست که باعث میشه شما یک شروع پر قدرت داشته باشید، همون ابتدای کار خیلی از افراد با شما آشنا بشن، خیلی از افراد شما رو بشناسن و همون ابتدای کار میتونید مشتریان زیادی رو جذب کنید.

جذب پرسنل سالن زیبایی

موضوع بعد در بحث راه اندازی سالن زیبایی ، بحث پرسنل هست. خب یه مشکلی که تقریبا همه سالن های زیبایی در ابتدای کار باهاش مواجه هستن جذب پرسنل مناسب هست.

اگر پرسنل یک پرسنل حرفه ای باشه و یک متخصص باشه در کار خودش مسلما به راحتی قبول نمیکنه بیاد بیاد توی سالن زیبایی که تازه افتتاح شده بخاطر اینکه میگه خب مشتری نداره و از طرفی اگر مشتریان بیان و ببینن که پرسنلی که داره کار میکنه پرسنل خیلی حرفه ای نیست و کارش رو خراب میکنه و خیلی نمیتونه کار خوبی انجام بده مسلما دفع میشن و دیگه به سالن شما مراجعه نمیکنن.

من چند تا راهکار رو خدمت شما عرض بکنم، اولین موضوع اینکه شما حتما باید از پرسنل خیلی خوب استفاده بکنید، پرسنلی که تجربه دارن و خودشونو در جاهای دیگه اثبات کردن و شما حتما اگر خودتون متخصص توی اون زمینه هستید باید حتما تست گرفته بشه و یا اگر خودتون مثلا میخواید یه ناخن کار بگیرید که خودتون تخصص ناخن رو ندارید حتما باید از مکان قبلی یا مشتری قبلی حتما نظرشونو بگیرید تا بدونید افرادی مشغول به کار میشن که افراد خیلی حرفه ای هستن.

در اوایل کار، کارهایی که میشه انجام داد اولا که اگر واقعا شما جذب مشتری براتون یک دغدغه خیلی مهمه فقط برای اوایل کار دوستان، من توصیه میکنم فقط برای اوایل کار میتونید صندلی اجاره بدید،

بخاطر اینکه مثلا ناخن کاری که با مشتریان خودش میاد خب میاد با سالن شما، با مجموعه شما و با بقیه خدمات شما هم آشنا میشه یا اگر یک صندلی رو فقط به رنگ کار اجاره میدید اون رنگ کار مشتری های خودشو میاره و باعث میشه که با سالن شما و مجموعه شما و دیگر لاین های شما آشنا بشه.

پس اولین پیشنهاد این بود که شما حتما از پرسنل خیلی خوب و متخصص استفاده بکنید، دوم اینکه برای اوایل کار میتونید شما صندلی اجاره بدید که کم کم بحث راه اندازیه اتفاق بیوفته، سومین کاری که میتونید انجام بدید دوستان استفاده از نیروهای گردشیه، یعنی چی؟

اگر شما یک میکاپ کار خیلی حرفه ای ندارید و مشتری زیادی هم اوایل کار ندارید باید با میکاپ کارهای حرفه ای صحبت بکنید که تو سالن های مختلف کار میکنن و با توجه به تایمی که مشخص میشه اون تایم اون میکاپ کار بیاد و میکاپ شمارو انجام بده.

اگر یک میکاپ کار حرفه ای به صورت گردشی و روزهای خاص توی سالن شما کار بکنه خیلی بهتر از اینه که یک میکاپ کار یا بقیه لاین ها افرادی بیان که از صبح تا شب هر روز و مجموعه شما باشن ولی کارشون کار خیلی خوبی نباشه.

پس بهتر اینه که شما از نیروهای متخصص گردشی استفاده بکنید. نکته بعد در بحث پرسنل حرفه ای اینه که دوستان اگر یک شخصی، یک پرسنلی الان توی یک سالنی کار میکنه که به صورت ۶۰-۴۰ کار میکنه، یعنی ۶۰ درصد رو اون پرسنل میگیره و ۴۰ درصد رو سالن. شما باید اوایل کار حاضر باشید به اون نفر ۷۰ درصد تا ۸۰ درصد پرداخت بکنید.

یعنی چی؟ یعنی یه درصدی بالاتر از جاییی که فعلا داره کار میکنه، بخاطر اینکه یک مزیتی براش به وجود بیاد، بخاطر اینکه انگیزه ای براش به وجود بیاد که حاضر باشه بیاد با شما کار بکنه. دوستان اگر شما درصد بالاتری به افراد متخصص بدید خیلی بهتر از اینه که شما درصدهای پایین بدید و پرسنلی مشغول به کار بشن که خیلی حرفه ای تو کارشون نیاشن.

پس به این فکر نکنید که ما مثلا اگر ۷۰ درصد بدیم یا ۸۰ درصد بدیم برای خودمون درصد کمی میمونه اصلا مهم نیست. مهم اعتماد مشتریانه. مهم اینه که مشتریان شما بدونن افراد متخصصی توی مجموعه شما کار میکنن.

مهم اینه که این اعتماد باعث بشه که مشتریای شما به دیگران هم اطلاع رسانی بکنن که فلان میکاپ کار، فلان رنگ کار، فلان ناخن کار، فلان تتوکار یا هرکس دیگه ای که خیلی خوب کارشو داره انجام میده. اون ذهنیتی که توی افراد شکل میگیره بسیار بسیار مهم تره. پس شما اگر حتی حاضر باشید درصد بیشتری رو پرداخت بکنید به پرسنلی که تو کارشون حرفه ای تر هستن مسلما به خود شما خیلی میتونه کمک بکنه.

جذب پرسنل سالن زیبایی

مدیریت سالن زیبایی

نکته بعد در راه اندازی سالن زیبایی ، اگر شما مدیریت یک سالن رو میخواید انجام بدید باید اشرافیت کافی نسبت به همه جوانب کار داشته باشید. باید اشراف کامل روی منشیتون داشته باشید و مدام کارها رو ازش پیگیری بکنید و بهش کار بسپرید و ازش گزارش کار بخواید.

مدیر داخلی تون به همین صورت، پرسنل تون به همین صورت، حتی کسی که نظافت سالن شما رو انجام میده به همین صورت. باید کاملا نسبت به اونها اشراف داشته باشید، مدام متذکر بشید شرح وظایفشون رو، مدام ازشون گزارش کار بخواید و اگر خطایی سر میزنه و اگر کاری انجام میدن که باب میل شما نیست بلافاصله، البته با لحن خیلی مناسب، با لحن خیلی دوستانه اما بلافاصله بهشون تذکر رو بدید.

بعضی از مدیران هستن که معمولا تذکرات لازم رو نمیدن میگن حالا اشکال نداره، این یه مورد اشکال نداره، نادیده میگیرن و بعد از یک مدتی وقتی این اشتباها و خطاها زیاد میشه یکدفعه ممکنه که بینشون جر و بحث خیلی زیادی شکل بگیره.

پس اگر شما خطایی یا اشتباهی میبینید یا اگر میخواید کاری انجام بدن که باب میل شما باشه حتما بلافاصله بهشون تذکر بدید، البته با لحن دوستانه، با لحن خیلی مناسب و سعی کنید که از موضع بالا با پرسنلتون صحبت نکنید. در غالب یک همکار اما حتما تذکرات لازم رو بدید.

قرارداد با پرسنل آرایشگاه

موضوع بعدی در راه اندازی سالن زیبایی ، بحث قرارداد با پرسنل هست. مسلما شما هر چقدرکه جلوتر برید پرسنلتون بیشتر میشه، اگر که خیلی خوب کار بکنید، اگر خیلی خوب نکته هایی که گفته شده رو رعایت بکنید مخصوصا توی تبلیغات، خیلی خوب آموزش ببینید و خیلی خوب سرمایه گذاری بکنید برای تبلیغاتتون و خیلی خوب اقدام بکنید مسلما پرسنل بیشتری هم جذب خواهید کرد.

نکته مهم اینه که شما حتما باید هر صحبتی رو که با هر کدوم از افراد انجام میدید مکتوب بکنید. اگر با منشیتون به توافق میرسید سر ساعت کاری یا روزهای کاری یا مبلغی که قراره پرداخت بشه حتما مکتوب بکنید. اگر قرار هستش که با افراد دیگه در لاین های مختلف به توافق رسیدید و میخواید باهاش همکاری بکنید حتما یک قراردادی رو با هم دیگه بنویسید. خب یکی از مشکلاتی که معمولا پیش میاد بخاطر نداشتن قرارداد هست،

البته مشکلات مختلفی مثل بحث های بیمه ای و بحث های مالیاتی و اینا معمولا پیش میاد. توصیه ما بر اینه که شما تا جایی که امکان داره پرسنل رو بیمه بکنید که هیچ مشکل قانونی برای شما پیش نیاد.

اما حتی اگر اوایل کار نخواستید بحث بیمه رو انجام بدید حتما باید یک قرارداد و یک شراکت نامه ای رو بنویسید بین خودتون و پرسنل که در اونجا ذکر بشه که یا به طور مثال حق بیمه رو خودش باید پرداخت بکنه و یا اینکه شما نسبت به بحث بیمه هیچ تعهدی ندارید. حتما باید اینها ذکر بشه.

من توصیه میکنم که حتما با مشاوران حقوقی توی این زمینه مشورت کنید و حتما نکاتی که گفته میشه رو لحاظ بکنید، ماهم در سایت دنیای تحول یک نمونه قراردادی رو گذاشتیم بین خودتون و پرسنل که میتونید از اون نمونه هم به عنوان قرارداد استفاده بکنید و مسلما مشکلات کمتری برای شما به وجود خواهد آمد یا اینکه حتی هیچ مشکلی هم براتون به وجود نخواهد اومد.

اما به هر صورت شما حتما یک توافق نامه و یک قراردادی رو با افرادی که باهاشون کار می کنید مکتوب بکنید، امضا بکنید، شاهد هم امضا بکنه که فردا خدایی نکرده باعث ناراحتی و دلخوری شما دوستان و بزرگواران نشه.

 

 

لطفا نظرات خودتون رو پایین این مقاله بنویسید.

ضمناً پیشنهاد می کنم حتما یک جلسه مشاوره حضوری یا آنلاین

داشته باشید تا بهترین نتایج برای شما رقم بخورد.

09910594548

 

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button