موفقیت یک آرایشگر

صفر تا صد تاسیس سالن آرایشی


برای تأسیس هر کسب و کار نوپایی نیاز است تا به نکاتی توجه نمود که در همان ابتدای کار با شکست مواجه نشد.قطعاً تأسیس آرایشگاه زنانه هم شبیه بقیه کسب و کارها است و راه‌اندازی سالن زیبایی، دارای مراحل و دردسرهای بسیاری است.

اگر این مراحل درست طی شوند باعث تحقق هدف تأسیس کننده می‌شوند و اگر در انجام آن‌ها اشتباه نمود تمام زحمات ما بربادرفته و به‌علاوه‌ی، هدر رفت بسیار زیاد هزینه و زمان، روحیه‌ی کار کردن را نیز از ما می‌گیرد.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم صفر تا صد تأسیس آرایشگاه زنانه و نکات قابل‌توجه آن را برای شما توضیح دهیم.

امید است با توجه به این نکات و توجه به جزئیات بتوان یک سالن زیبایی بسیار موفق را راه‌اندازی کرد تا به‌علاوه کسب درآمد بتوان خدمات خوبی را به مشتریان ارائه داد.

پیش‌نیازهای تأسیس سالن زیبایی

قبل از تأسیس و افتتاح سالن زیبایی شما باید به فکر پیش‌نیازهای آن باشید تا بتوانید حساب‌شده کارکنید و از مشکلاتی که ممکن است در طول مسیر به سراغ شما می‌آید محفوظ بمانید.

محاسبه دقیق هرکدام از این پیش‌نیازها با سرنوشت شما و سالن آرایشی شما بازی می‌کنند و شکست یا موفقیت شما در این مسیر را تعیین می‌کند.

  1. کسب مجوزهای لازم برای تأسیس آرایشگاه زنانه

اولین اقدامی که شما باید انجام دهید دریافت مجوز تأسیس آرایشگاه زنانه از اتحادیه آرایشگران است که بسیار ضروری است، زیرا تأسیس سالن زیبایی به دلیل استفاده از لوازم‌آرایشی که ممکن است با جون مردم بازی کند بسیار حساس است و نباید بدون مجوز رسمی انجام شود.

شما برای دریافت مجوز تأسیس سالن زیبایی باید مدارکی را داشته باشید که از معمول‌ترین آن‌ها می‌توان به مدرک آرایشگری اشاره نمود و به‌علاوه آن بهتر است شما یک مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در هر زمینه‌ای که قرار است سالن زیبایی شما در آن فعالیت نماید را داشته باشید.

به‌علاوه شما باید کارت بهداشت را از وزارت بهداشت دریافت نموده و طبق اصول سازمان بهداشت فعالیت نماید.

آیا می‌دانید چرا افراد حرفه ای در یک زمان کوتاه، آرایشگاه و سالن شان پیشرفت زیادی می کند؟ چون از مشاوره افراد متخصص استفاده می کنند. 

  1. محاسبه هزینه تأسیس آرایشگاه زنانه

محاسبه هزینه‌ی در تمام امور جزو مهم‌ترین کارها است و در صورت اشتباه در محاسبه آن تبعات بدی را برای شما خواهد داشت. ازاین‌رو شما باید تمام هزینه‌هایی که قرار است برای سالن زیبایی خود خرج کنید را به‌درستی محاسبه و در برنامه خود وارد نمایید.

در این راه شما نباید از هیچ هزینه‌ای کوچکی چشم‌پوشی کرده و آن را بی‌اهمیت بشمارید. محاسبه هزینه فقط بدان معنی نیست که شما هزینه‌هایی که قرار است را خرج نماید را حساب کنید و برنامه‌ای برای نرخ‌هایی که قرار است به مشتریان خود ارائه دهید نداشته باشید.

قطعاً شما باید تمام عواملی که بر روی خدمات شما تأثیرگذار است را به‌درستی حساب کرده و با میزان سود خود مقایسه کنید سپس هزینه نهایی را اعلام کنید.

هزینه‌های تأسیس آرایشگاه زنانه

از مهم‌ترین هزینه‌های تأسیس سالن زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که متقابلاً شما باید برای هرکدام باید برنامه‌ای دقیق (مخصوصاً در ابتدای کار)  پیاده‌سازی کنید.

  • هزینه اجاره یا خرید مکان سالن زیبایی
  • هزینه خرید دکوراسیون و وسایل تزئینی سالن زیبایی
  • هزینه تجهیزات لازم برای سالن زیبایی
  • هزینه دریافت مجوز
  • هزینه آموزش و حقوق کارکنان
  • هزینه خدمات عمومی‌ مانند آب و برق
  • هزینه خرید تجهیزات جانبی مانند کامپیوتر

تجهیزات لازم برای تأسیس آرایشگاه زنانه

یکی از مواردی که هزینه بسیاری برای شما خواهد داشت خرید تجهیزات آرایشی برای سالن زیبایی است که باید به‌طور دقیق محاسبه شود ازاین‌رو شما باید بدانید به چه وسایلی نیاز دارید تا بتوانید هزینه آن‌ها را محاسبه کنید.

در زیر لیست کاملی از وسایلی که شما برای آرایشگاه خود نیاز دارید موجود است و شما باید متناسب باکار خود آن‌ها را انتخاب و قیمت هرکدام را محاسبه کنید.

  • صندلی اصلاح
  • صندلی میکاپ
  • صندلی پدیکور
  • سشوار، قیچی، بابلیس و مواردی از این قبیل
  • تخت اپیلاسیون
  • کابین دوش
  • میز ناخن
  • تخت ماساژ
  • سرشور
  • کمد و قفسه
  • وسایل اتاق انتظار
تأسیس آرایشگاه زنانه
تجهیزات آرایشگاه

مکان مناسب برای تأسیس سالن زیبایی

یکی دیگر از کارهای مهم شما، انتخاب مکان مناسب برای تأسیس آرایشگاه زنانه است زیرا اشتباه در این انتخاب تمام هزینه‌ها و وقت شمارا از بین خواهد برد. برای انتخاب مکان مناسب باید به چندین نکته ساده دقت کنید تا بتوانید کسب و کار موفقی را اداره کنید.

  1. حذف فضای رقابتی

سالن زیبایی که شما قرار است تأسیس کنید مطمئناً در ابتدای کار نمی‌تواند رقبای خود را شکست دهد و این کار شما را سخت و احتمال شکست بیشتر می‌کند.

ازاین‌رو شما در انتخاب خود در تأسیس آرایشگاه زنانه باید دقت کنید و جایی را انتخاب کنید که رقیبی قدرتمند در آن وجود نداشته باشد و اگر قرار است رقیبی باشد، باید با نحوه خدمت دهی  آن شما بالاتر بروید و او به شما در موفقیت کمک کند.

بدین شکل که این رقیب نتواند رضایت مشتریان را کسب نماید و شما با یک حرکت روبه‌جلو جای او را در این عرصه پرکنید.

زمانی که شما هیچ رقیبی نداشته باشید شاید مشتریان زیادی داشته باشید ولی هیچ‌وقت نمی‌فهمید که آیا کار شما بسیار خوب بوده است یا مشتریان به علت نزدیک بودن به شما، مجبور استفاده از خدمات شما هستند.

این‌که شما رقبایی در اطراف داشته باشید به شما در رسیدن به این جواب بسیار کمک می‌کند و اگر شما نقطه‌ضعفی داشته باشید می‌توانید آن را پرکنید.

این امر بسیار مهم است زیرا شما باید سطح کیفی کار خود را بدانید تا هرروز بتوانید پیشرفت زیرا ممکن است در حال حاضر رقیبی نداشته باشید ولی قطعاً باگذشت زمان رقبایی پیدا خواهید کرد که اگر کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهید شما را از میدان به در می‌کنند.

  1. دسترسی آسان

شما باید مکانی را برای تأسیس آرایشگاه زنانه انتخاب کنید که از چندین راه و از هر سمت شهر بتوان به‌سادگی به آن دسترسی داشت و مشکلات ترافیکی و کمبود فضای پارک نداشته باشد.

داشتن دسترسی آسان برای کار شما بسیار مهم است زیرا شاید در حال حاضر تعداد مشتریان کمی داشته باشید ولی باگذشت زمان و معروفیت شما از همه‌جا مشتری خواهید داشت و باید دسترسی آسان و سرراستی را به شما داشته باشند تا بتوانند به‌سادگی شما را انتخاب نمایند و جز آخرین انتخاب‌ها نباشید.

  1. مکان‌های شلوغ

یکی دیگر از فاکتورهایی که شما در کنار دسترسی آسان باید در نظر بگیرید، شلوغی مکان موردنظر برای تأسیس آرایشگاه زنانه است. شما باید مکان‌هایی را انتخاب نماید که بیشترین رفت‌وآمد را داشته باشد مانند فروشگاه‌های مرکز شهر.

البته این انتخاب باید کاملاً متناسب با دسترسی آسان باشد و آن را نقض نکند.

  1. تجهیزات مهم در ملک

شما باید به‌علاوه سه مورد قبلی به این فاکتور نیز توجه بسیاری بدهید زیرا ساختمانی که برای کار خود انتخاب می‌کنید باید دارای شرایطی باشد که بتواند نظرات مشتریان را جذب نماید و به آن‌ها حس آرامش بدهد و علاقه‌ای در آن‌ها ایجاد کند که بخواهند دوباره به شما سر بزنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  چگونه یک آرایشگر زنانه حرفه‌ ای شویم

حداقل شرایطی که باید ملک برای تأسیس آرایشگاه زنانه داشته باشد.

  • دارای تهویه مناسب باشد
  • نمای زیبایی داشته باشد
  • باید دارای انشعاب فاضلاب باشد
  • داخل سالن از بیرون معلوم نباشد
  • و …

صندلی برای راه اندازی سالن زیبایی

پیشنهاد می کنم الان در دوره آرایشگر ثروتمند شرکت کنید و از 2 میلیون تومان تخفیف استفاده کنید.

 

فاکتورهای مهم برای ادامه‌ای پرقدرت سالن آرایشی

تبریک میگم شما به‌درستی این مراحل را پشت سر گذاشتید و سالن خود را در بهترین موقعیت شهر تأسیس کردید ولی آیا واقعاً کار همین‌جا ختم می‌شود و دیگر شما نیاز به کار دیگر ای ندارید؟

مطمئناً به این شکل نیست و شما فقط پیش‌نیازهای کسب و کار خود را انجام داده‌اید. بعد از تأسیس آرایشگاه زنانه شما تازه شروع می‌شود و باید باقدرت بسیار زیاد به مسیر خود ادامه دهید تا موفقیت را برای خودتان حفظ کنید.

  1. پرسنلی حرفه‌ای و متعهد

بعد از تأسیس سالن زیبایی و تأسیس آرایشگاه زنانه ، حالا شما نیاز به پرسنلی حرفه‌ای دارید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را بالا ببرید و بعد از اولین مراجعه به شما برای همیشه مشتری شما بماند. ازاین‌رو شما باید در انتخاب‌های خود دقت نماید و افرادی منظم و متخصص که به کار خود اهمیت می‌دهند را انتخاب کنید.

درست است که هزینه و حقوق این پرسنل بالاتر خواهد رفت ولی این در مقابل میزان بازدهی که برای شما خواهد داشت هیچ است.

به این نکته نیز دقت کنید که هرقدر کار شما حرفه‌ای باشد تا زمانی که پرسنلی نداشته باشید که مثل شما باشند و در کار خود حرفه‌ای و دقیق باشند، هرگز موفق نخواهید شد.

  1. در انتخاب آرایشگر دقت کنید

یکی از اشتباهات رایج در سالن‌های زیبایی تازه تأسیس این است که از آرایشگران باسابقه کار بالا استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند سریع‌تر نتیجه می‌گیرند این در حالی است که بعضی از آرایشگرها با این‌که سابقه طولانی دارند ولی هنوز رفتار اخلاق مدارانِ را بلد نیستند و مشتریان شما را می‌دزدند!!

پس بهتر است در انتخاب آرایشگر دقت کنید و به سراغ افرادی بروید که از سابقه کاری کمتری برخوردار باشند و مورد اعتماد تر.

البته باید دقت کنید این امر در مورد همه‌ی آرایشگران حرفه‌ای باسابقه بسیار بالا صدق نمی‌کند و غالب این آرایشگران دارای اخلاق حرفه‌ای هستند ولی شما باید جانب احتیاط را در نظر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید.

پس بعد از تأسیس آرایشگاه زنانه اگر فرد حرفه‌ای مورد اعتمادی را در نظر ندارید به سراغ افراد کم‌تجربه‌تر ولی کار درست بروید.

  1. دستمزد نجومی ندهید

بعضی از افراد حال به هر دلیل اعم از نداشتن تجربه کافی در زمینهٔ مدیریت سالن‌های زیبایی دست به‌اشتباه می‌زنند و درصدهای بسیار بالایی را به آرایشگرانشان می‌دهند و اصلاً به فکر خود و کسب‌وکارشان نیستند ازاین‌رو در این مسیر شکست می‌خورند.

پس در این مسیر باید نهایت دقت را به خرج دهید تا دچار مشکل نشوید. در میزان دستمزدها دقت کنید و سعی کنید حداکثر ۵۰ درصد را به‌عنوان پورسانت به آرایشگر بدهید تا در آینده به مشکل نخورید. البته به لاین کاری بستگی دارد.

  1. تست‌شده انتخاب کنید

در قسمت انتخاب آرایشگر گفته شد که سعی کنید از آرایشگران کم‌تجربه‌تر استفاده کنید ولی این بدان معنی نیست که هرکسی وارد سالن زیبایی شما شد و ادعا آرایشگری کرد را استخدام کنید.

شما حتماً باید ملاک‌هایی را برای استخدام آرایشگر بعد از تأسیس آرایشگاه زنانه قرار دهید و یکی از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند نمونه کار باشد. نمونه کار می‌تواند به شما کمک کند تا درصد و میزان مهارت این آرایشگر را بسنجید و در صورت ماهر بودن، او را انتخاب کنید.

بهتر است برای درخواست نمونه یکی از آرایشگران خود را به‌عنوان نمونه در آنجا حاضر کرده و از آرایشگر بخواهید هنر خود را به نمایش بگذارد.

  1. از تبلیغات اینترنتی غافل نشوید

یکی از دلایل موفقیت کسب و کارها در دنیای امروزی مخصوصا پس از تأسیس آرایشگاه زنانه ، استفاده از اینترنت برای شناساندن برندشان به مردم است. بگزارید با یک مثال بهتر توضیح دهم.

به خود نگاه کنید که چه رسانه‌ای را برای یادگیری و تحقیق انتخاب کرده‌اید. آیا وارد محل اطراف کار یک سالن زیبایی شده‌اید تا در مورد آن تحقیق کنید یا در اینترنت.

قطعاً جواب اکثر شما اینترنت است. پس شما از اهمیت اینترنت باخبر هستید و نه‌تنها برای پیدا کردن سالن زیبایی بلکه برای هر چیز دیگری به این فضا مراجعه می‌کنید.

پس فعالیت شما در اینترنت پس از تأسیس آرایشگاه زنانه برای موفقیت کسب و کارتان الزامی است و باید در این فضا حضوری فعال داشته باشید. به‌علاوه رقبای شما از قبل داخل این فضا هستند و در حال جمع‌آوری مشتریان به سمت خود هستند پس چرا شما از این مزیت بی‌بهره بمانید.

چند نمونه از فضاهای اینترنتی که باید برای تأسیس آرایشگاه زنانه مد نظر داشت و در آن حضور داشته باشید.

  • شما باید یک سایت با اسم سالن زیبایی خود داشته باشید.
  • شما باید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت کنید.
  • شما باید از پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام استفاده کنید.

غافل شدن از فضای اینترنت، جز پشیمانی چیزی برای شما نخواهد داشت و مطمئناً باعث افت و کاهش مشتریان شما و یا حتی شکست قطعی شما می‌شود پس در انتخاب خود درست عمل کنید.

  1. اسم سالن زیبایی

شاید ازنظر شما انتخاب اسم مناسب برای سالن زیبایی‌تان بی‌اهمیت باشد و یا در حد یک انتخاب ساده آن را ببینید. ولی شما باید دوراندیش باشید و همیشه ۵ سال بعد از تأسیس آرایشگاه زنانه را ببینید و فکر کنید که قرار است کجا باشید.

ازاین‌رو نام سالن زیبایی در برند شدن شما بسیار تأثیرگذار است و در موفقیت شما نقش بسزایی دارد. توجه داشته باشید اسمی که انتخاب می‌کنید باید به‌راحتی داخل ذهن بماند و معنا داشته باشد.

  1. شعار تبلیغاتی

یکی از جملاتی که با ذهن خواننده بازی می‌کند و او را به سمت شما جذب می‌کند شعار شماست، پس باید در انتخاب شعار خود هوشیار و زیرک باشید تا بتوانید با یک جمله مشتری و بازار هدف خود را به دست آورید. البته دقت کنید از جملات کلیشه‌ای و بزرگنمایی در شعار خود استفاده نکنید.

اگر به دنبال شعاری خوبی می‌گردید باید بدانید شعارها اصولی دارند که باید آن‌ها را رعایت کرد و از معروف‌ترین اصول می‌توان به ساده بودن متن شعار، هدفمند و مختصر بودن جمله درحالی‌که هدف شمارا کاملاً بازگو می‌کند و پرهیز از بزرگنمایی اشاره کرد.

  1. دکوراسیون سالن زیبایی

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول تأسیس آرایشگاه زنانه ، طراحی آن است زیرا این طراحی سالن به مشتری میزان حرفه‌ای بودن شمارا نشان می‌دهد. پس باید در انتخاب درست دقت کنید و از یک تیم مجرب برای دکور سالن زیبایی خود استفاده کنید.

شما می‌توانید برای تزئین سالن زیبایی خود به نکات زیر توجه کنید و در صورت کارایی از آن‌ها استفاده کنید.

۹٫ استفاده از یک تم خاص

شما می‌توانید در طراحی سالن زیبایی خود از طرح‌های زیادی استفاده کنید برای مثال می‌توانید از طرح‌ها کلاسیک و مدرن استفاده کنید و سالن زیبایی خود را در نظر گرفتن ماهیت طراحی‌اش تبدیل به یک سالن مدرن یا کلاسیک کنید.

البته شما به استفاده از تم‌های مدرن یا کلاسیک نیستید و می‌توانید از تم‌های که طرفداران بسیاری دارند مانند تم یک کشور خاص استفاده کنید و سالن زیبایی خود را منحصربه‌فرد کنید. همه این موارد به شما بستگی دارد و انتخاب شما می‌تواند دررسیدن به موفقیت به شما کمک بسزایی کند، پس در انتخاب خود دقت کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن ایده‌های نو و تم‌هایی متناسب با سالن زیبایی خود مقاله ایده‌های نو برای تأسیس آرایشگاه زنانه ما را مطالعه کنید.

۱۰٫ رضایت مشتری

یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید انجام دهید این است که بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید و این راه از طریق انتخاب‌های درستی نظیر احترام متقابل به مشتری، ایجاد فضای آرام و مواردی از این قبیل برای شما قابل‌دسترس است.

دقت داشته باشید زمانی که مشتری از شما رضایت داشته باشد به طور ناخوداگاه شما را در ذهن خود دارد و هرجایی که برود و بداند کسی نیاز به سالن زیبایی دارد شما را پیشنهاد میدهد و این یعنی مشتری جدید.

در واقع کاری که رضایت مشتری انجام می‌دهد ایجاد وفاداری در مشتری قبلی و ساخت مشتری جدید است. پس از این عنصر غافل نشوید.

احترام متقابل به مشتری

یکی از مواردی که رضایت مشتری را جلب می‌کند احترام گذاشتن مشتری و درخواست‌های اوست، این‌که مشتری ببیند شما برای او ارزش قائل هستید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا به او کمک کنید برای مشتری بسیار ارزشمند و اگر کیفیت کار شما تا حدی از رقبا پایین‌تر باشد، باز او شمارا انتخاب می‌کند.

ایجاد فضایی آرامش‌بخش

شما مدیر یک سالن زیبایی هستید و مشتریان شما خانم‌هایی هستند که به‌علاوه زیبایی نیاز به آرامش دارند. پس شما باید این امکان را فراهم آورید. دقت داشته باشید مشتری به محلی که در آن آرامش نداشته باشد قدم نمی‌گزارد و مطمئناً شما دلیل آن را میدانید.

فرض کنید خود شما وارد یک محیط می‌شوید و دوست دارید به‌دور از دغدغه‌های روزانه باشید و متوجه می‌شوید که اینجا هم مانند بقیه جاها است و احترامی برای خواسته شما قائل نیستند.

پس شما آن مکان را برای یافتن جایی که بتوانید در آرامش به کار خود برسید ترک می‌کنید. سالن زیبایی نیز به همین شکل است پس باید توجه ویژه‌ای برای امنیت و آرامش مشتریان خود بگذارید.

  1. تخصصی کار کنید

بعضی از افراد فکر می‌کنند بعد از تأسیس آرایشگاه زنانه ، باید در تمام زمینه‌ها مشغول به کار شوند ولی این کار کاملاً اشتباه است. اگر قرار است شما طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهید باید در آن زمینه‌ها تخصص داشته باشید و نمی‌شود که بدون تخصص کافی به آن کار مشغول شوید. دلیل این کار هم مسلماً مشخص است.

زمانی که شما تخصص کافی در کاری نداشته باشید آن را خراب می‌کنید و باعث می‌شود که اسم سالن زیبایی شما به‌صورت منفی معروف شود، یعنی اگر قرار است کسی به سمت شما بیاید و دانستن وضعیت کیفی کار شما پشیمان شود و این یعنی تیر خلاص به کار شما.

به‌علاوه ممکن است شما در شنیون و میکاپ بسیار حرفه‌ای عمل کنید ولی در کاشت ناخن آن‌چنان حرفه‌ای نباشید ولی باز به این کار دست بزنید و کار چند مشتری را خراب کنید ازاین‌رو مشتریان به‌علاوه این‌که دیگر برای کاشت ناخن پیش شما نمی‌آیند، ممکن است برای شنیون و میکاپ هم پیش شما نیایند و این برای یک سالن تازه تأسیس بسیار بد است.

جذب مشتری برای تاسیس ارایشگاه

راستی حالا که تا پایان این مقاله را خوانده اید و تصمیم به راه اندازی سالن و تأسیس آرایشگاه زنانه دارید یک مشاوره با استاد محمدی رزرو کنید تا سریعتر پیشرفت کنید

سؤالات متداول تأسیس آرایشگاه زنانه

همیشه افرادی هستند که شرایطی خاصی دارند و همیشه این برایشان سؤال است که می‌توان با این شرایط سالن زیبایی تأسیس کرد و در آن موفق شد.

ما به تعدادی از این سؤالات در خصوص تأسیس آرایشگاه زنانه پاسخ خواهیم داد ولی مطمئناً سؤالاتی می‌مانند که ما به آن‌ها جواب نداده‌ایم،

پس اگر در ادامه سؤالی برایتان پیش آمد با ما همراه باشید و سؤالات خود را مطرح کنید.

  1. آیا با مدرکی که مدتی از تاریخ اعتبار آن گذشته است می‌توان اقدام به دریافت مجوز کرد؟

جواب بله است و باید دانست که گرفتن این مدرک مهم است و نه تاریخ آن و شما حتی می‌توانید با مدرکی که بیش از ۱۰ سال از تاریخ آن گذشته باشد اقدام به دریافت مجوز برای تأسیس آرایشگاه زنانه نمایید.

  1. آیا می‌توان بدون مدرک به کار خود ادامه داد؟

جواب خیر است و شما حتماً باید برای تأسیس آرایشگاه زنانه و نیز ادامه فعالیت، مدرک داشته باشید ولی اگر به هر دلیل شما مدرک ندارید و سالن خود را قبلاً تأسیس کردید و در حال فعالیت هستید باید از اتحادیه آرایشگری درخواست مهلت برای ارائه مدرک نماید و در همین حین برای دریافت مدرک خود اقدام کنید.

  1. هزینه کسب مجوز سالن زیبایی و تأسیس آرایشگاه زنانه چقدر است؟

هزینه تأسیس آرایشگاه زنانه توسط اتحادیه تعیین می‌شود و این عمل با بررسی واحد صنفی شما انجام می‌شود و مقدار آن متغیر است ولی این هزینه حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

  1. آیا می‌توان از اسم دیگران برای ارایشگاه یا سالن استفاده کرد؟

خیر این کار مقدور نیست و حتی اگر امکان این کار بود، ازلحاظ اخلاقی کاری ناپسند است زیرا ممکن است باعث خراب شدن چهره این سالن شود.

فرض کنید شما یک سالن زیبایی شده‌اید و یک سالن زیبایی دیگر از اسم شما استفاده نماید. مطمئناً حس بدی خواهد داشت و انگار حاصل تلاش‌های شمارا کس دیگری استفاده می‌کند.

  1. از چه ساختمانی باید برای تأسیس آرایشگاه زنانه استفاده کرد؟

برای تأسیس سالن زیبایی و تأسیس آرایشگاه زنانه ، ساختمان شما حتماً باید تجاری یا اداری باشد ولی برای تأسیس آموزشگاه زیبایی می‌توان از ساختمان مسکونی نیز استفاده نمود.

 

اگر سوالی در خصوص تأسیس آرایشگاه زنانه دارید

میتوانید در قسمت نظرات ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم ..

 

امتیاز 0 از 5
۹۹,۰۰۰ تومان

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
66 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها

ببخشید برای تاسیس سالن آرایشی حتما باید مدرک تحصیلی مرتبط داشت اخه من رشتم کامپیوتره

رضا

سلام
ببخشید از اهواز مزاحم میشم
حقیقت این است قصد تأسیس سالن زیبایی واسه همسرم را دارم
حالا سالن در خانه دو واحده طبقه بالا قراره افتتاح بشه
خواستم ببینم مجوز واسه سالن در خانه مسکونی میدن
باسپاس

امیر

سلام
ببخشید میخواستم بدونم برای یک آقا امکان تاسیس سالن زیبایی برای خانوم ها وجود داره؟
یعنی مدرک رو ارائه بده و بعنون مالک سالن فعالیت کنه و خب از پرسنل خانوم استفاده کنه.

ریحانه

با سلام
بنده مدرک ناخن دارم و یکسالی هست در حوزه ناخن فعالیت دارم
البته شغل اولم اداری هست و بعدازظهرها و روزهای پنجشنبه و جمعه بخاطر علاقه و استعدادم اینکار رو انجام میدم کلا به کارهای هنری علاقه دارم و تابلوی رنگ روغن هم کار میکنم
در پارکینگ منزل یک مغازه ی کوچکی هست که من به عنوان کار ناخن ازش استفاده میکردم و حالا وسیله خریداری کردم و میخوام لاین بند ابرو و میکاپ هم اضافه کنم دنبال کوتاهی مو و بقیه موارد ارایشی نیستم چون تایمش رو هم ندارم
البته مغازه ای که در پارکینگ هست جواز اداری یا تجاری هم نداره کلا جزیی از پارکینگ بوده که به مغازه تبدیل کردن
حالا من برای فعالیتم به چه چیزایی لازم دارم که گیر ندن به فعالیتم؟
چون به عنوان شغل دومم هست و تمام وقت هم نیست

دنيا

سلام من ١٠ سال پیش در شهرستان سالن داشتم بعد جمع کردم حالا دوباره می خوام سالن بزنم ایا جوازم باطل شده دوباره باید اقدام کنم یا نیازی نیست

نازنین سخاوت

ببخشید برای راه اندازی سالن زیبایی مردانه هم باید این مراحل رو بریم ؟

رها

سلام خسته نباشین
من پرس و جو کردم برای سالن تخصصی ناخن حتما باید هفت مدرک ارایشگری رو داشته باشم
و الان در حال اموزشم و دارم مدارکمو میگیرم
فقط میخواستم بپرسم میشه جواز سالن رو به نام خواهرم بگیرم ولی خودم توی سالن فعالیت کنم؟ یا اینکه جواز باید به اسم کسی باشه که مدرکو میگیره؟؟؟

زیبا

سلام اصلا نیاز به داشتن 7 تا مدرک نبود
فقط با یه مدرک آرایش پیرایش میتونستی سالن بزنی فقط آرایش پیرایش آموزش میدیدی و امتحان میدادی کافی بود

Mohadese

ببخشید ینی مثلا با چندتامدرک تخصصی فنی حرفه ای نمیشه سالن زد؟حتمابلید آرایش وپیرایش باشه؟

زهره احدی

سلام
الان زدن ارایشگاه زنانه یا زدن سالن زیبایی دیگه سودی نداره!????
کدوم از دوستان با حرف من موافقن؟
کیا میگن سود داره؟
کیا میگن سود نداره؟

زهرا

سلام خسته نباشید من به شخصه میخوام سالنی رو تاسیس کنم و دیگران رو وارد این کار کنم ..فقط نظارت کنم ..آیا حتما باید در این کار حتما ارایشگر بود یا اینکه میشه به راحتی مجوز گرفت؟

نوشین

سلام خسته نباشید بنده در حال حاضر مشغول گرفتن مدرک رنگ موی تخصصی هستم
به نظر شما در همین رشته مدرک فوق تخصصی رو بگیرم یا به جای گرفتن مدرک فوق تخصصی رنگ مو ۸ مدرک ارایشگری رو بگیرم؟؟منظورم در زمینه ارایش و … هست .
اینده شغلی و امکان موفقیت تو کدوم بهتره ؟

سحر

سلام من مدرک فنی حرفه ای آرایش دائم رو دارم و میکروبلیدینگ ابرو انجام میدم با توجه به تمرکز داشتن توکار نمیخوام توسالن شلوغ کار کنم میتونم یه مغازه رو مجهز کنم فقط برای کارمیکروبلیدینگ وتنها کارکنم آیا مجوز میدن و مشکلی نداره؟

مرجان

سلام برای گرفتم جواز باید چهارتا رشته ی فنی حرفه ای رو دارا بود؟؟ اموزشگاه گفته کوتاهی تخصصی متعادل ساز چهره ارایش و پیرایش و کار با مواد و باید داشته باشی

sayeh

سلام اگه بخواهیم یه مکانی مثل منهای یک خانه رو به سالن آرایشگری اختصاص بدیم منتها نخواهیم دایم برای اینکار باشد که بعد اگر منصرف شدیم به مسکونی تبدیل کنیم دیوار و کف رو چه بکنیم که مجوز هم بدن برای آرایشگری

فاطمه

برای تاسیس سالن باید مدرک تحصیلیمون لیسانس باشه یا دیپلمم اوکیه؟

ایسو

سلام ببخشید برای گرفتن مجوز سالن باید چندتا مدرک داشته باشیم؟؟

میترا خصوصی

ایا مدرک کالج کانادا پذیرفته میشود .ایا امکان باز کردن سالن زیبای با این مدرک هست

شیما

سلام خسته نباشید .برای گذاشتن سالن زیبایی تنها مدرک آرایش و پیرایش کفایت می‌کنه ؟واینکه تمام قوانین درمورد داشتن مدارک درتمام شهرستانها یکی هست ؟اخه من شنیدم در شهرستانهای کوچیک داشتن یک مدرک ابتدایی کافی ست درصورتی که مدارک دیگه ای نداشته باشی اما با داشتن توانمدی که حالا چه در فضای مجازی کسب کردی چه بصورت شاگردی باشه بتونی آرایشگاه رو اداره کنی این مورد صحت داره آیا؟

leyla2003

ببخشی یه سوال باید دیپلم رو داشته باشیم واسه گرفتن مدرک ارایشگری یا ضروری نیس

فروه

سلام ببخشیدمن مدرک آرایش پیرایش ازفنی حرفه ای دارم ودوره شینیون هم انلاین دیدم،میتونم یه سالن بزنم وافراددیگه رودرلاین های دیگه ارایش استخدام کنم؟

زيبا

سلام وقت به خیر
من برای تأسیس سالن تخصصی و خدماتی ناخن،و کرفتن جواز به جه مدارکی نیاز دارم،آیا نیاز به مدرک آرایشگرى دارم ،یا مدرک فنی حرفه ای ناخن کافیه؟
از کحا باید برای کرفتن جواز شروع کنم؟

سودابه

سلام من مدرک فنی و حرفهای ارایش و پیرایش سالها قبل گرفتم ولی کار نکردم بعد تقریبا۶ سال مجدد تخصصی فقط رنگ و لایت یاد گرفتم و تو سالن مشغول شدم الان بلد هستم الباه حقوقی دریافت نمیکردم پیشنهاد شما برای مشتری چی هست ؟ از کجا مشتری بیارم

اوا

سلام من میخوام مدرک ارایشگریمو بگیرم یعنی تازه واردم خیلیم علاقه دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم میشه راهنماییم کنین

Marzie

سلام میخواستم بدونم ب اتباع خارجیم مجوز میدن برا سالن زدن
ممنون

شبیر

سلام علیکم
من دیپلوم و اجازه فعالیت از کشور افغانستان رو دارم آیا میتوانم یه صالون زیبایی زنانه در ترکیه تاسیس کنم ؟ یا نیاز است دوباره دیپلوم بگیرم ازونحا؟؟

Phantom

سلام ،ببخشید مدرک ارایش پیرایش و چند مدرک تخصصی برای سالن زدن نیازه؟الان واسه مجور برم یعنی مدرک ارایش پیرایش و یک مدرک تخصصی مثلا میکاپ کافیه یا نه؟

مهسا

با مجوز سالن، میشه ماساژ هم انجام داد، یا باید مجوز جدا بگیرم؟

لیزا

سلام من مدرکم MBA هست و میخواهم سالن آرایش زنانه بزنم البته فقط مدیریت سالن را داشته باشم آیا با این وجود از فنی حرفه ای هم مدرک لازمه؟ ممنون

کوثر

سلام خسته نباشید میدونید یک سالن زیبایی خیلی مجهز بدون درنظر گرفتن اجاره چقدرهزینه داره ممنون میشم جواب بدید

کوثر

سلام خسته نباشید میدونید یک سالن زیبایی خیلی مجهز بدون درنظر گرفتن اجاره چقدرهزینه داره ممنون میشم جواب بدیدتشکر

زهرا

سلتم،من ۴سال پیش مدرک فنی حرفه ای گریم و میکاپ و شنییون گرفتم،الان میخوام بهمراه ۲خواهرم سالن بزنم،در کرج.پیشنهاد شما کدوم منطقه کرج هست و برای زدن سالن چه مدرکهایی بگیرن خواهرام بهتره برای تکمیل سالن؟واینکه اوچ باجیلار بنظر شما اسم خوبیه برای سالنمون؟

زهرا

ممنون میشم راهنماییم کنید،واقعا هیچ اطلاعی در زمینه ز ن سالن ندارم و پر اشتیاق و پر استرسم

محمد

با تشکر از شما

شیوا

سلام ببخشید میشه یه توضیحی راجب کسی که سالن میزنه و‌کسایی که میان صندلی اجاره میکنن بدین باید درصدی کار کرد؟ یا فقط اجاره گرفت درصدی‌باشه‌به‌چه‌صورته یعنی‌واسه هر مشتری‌که میاد یه درصدیش ماله صاحب سالن میشه؟

Call Now Button