راهکارهایی برای به تعویق انداختن پیری پوست

راهکارهایی برای به تعویق انداختن پیری پوست 

به تعویق انداختن پیری پوست یکی از خواسته‌های هر فردی است که به پوست خود اهمیت می‌دهد. در اینجا ابتدا با پوست بیشتر آشنا شویم تا برای جوانسازی پوست کمک‌مان کند.

 

  • آشنایی با ساختمان پوست و انواع پوست و ویژگی­های آنها

به طور کل ۵ نوع پوست داریم: معمولی، خشک، چرب، ترکیبی و حساس. دانستن نوع پوست به شما این آگاهی را می‌دهد که چطور با جوش صورت، آکنه، خشکی پوست و پاکسازی پوست برخورد کنید.

انوع پوست معمولاً بر اساس ژنتیک شکل می‌گیرند، اما عادت‌های روزمره و رفتار ما با پوست‌مان و شرایط محیطی بر تغییر نوع پوست تاثیرگذار است.

آشنایی با ساختمان پوست و انواع پوست و ویژگی­های آنها

  • پوست معمولی

در این نوع پوست فاکتورهایی نظیر میزان رطوبت، تولید چربی و سایر موارد تاثیر­گذار بر سلامت پوست در گستره نرمالی قرار دارند. داشتن بافت نرم، چهره باطراوت، گردش خون مناسب، عدم وجود حساسیت شدید، عدم پیدایش لکه‌­های پوستی و مقاوم در برابر عوامل التهاب­‌آور از خصوصیات پوست معمولی است.

 

  • پوست خشک

پوست خشک می­تواند نتیجه فاکتورهای ژنتیکی یا محیطی باشد. ممکن است افراد دارای پوست خشک فاقد فاکتورهای طبیعی مرطوب­­کننده باشند، فاکتورهایی که به پوست کمک می­کنند تا آب خود را حفظ کند.

این نوع پوست به دلیل عدم وجود فاکتورهای مرطوب­­کننده طبیعی، مخصوصاً اوره، آمینو اسید و لاکتیک اسید (که به حفظ آب کمک می ­کند)، عدم وجود چربی­های پوستی نظیر سرامید، اسید چرب و کلسترول، آن سپر محافظتی که یک پوست سالم می ­طلبد را ندارد.

داشتن بافت پوستی زبر، پوست آسیب­پذیر و مستعد خشک شدن و ترک خوردن، بروز التهاب، عفونت و قرمزی است و امکان پوسته پوسته شدن و خارش وجود دارد. خطوط جزئی و چین و چروک بیش تر به چشم می­آید از خصوصیات این نوع پوست است.

  • پوست چرب

پوست چرب نتیجه غدد چربی ­ساز پرکار است. افراد دارای پوست چرب بیش­تر در معرض لکه­­ها و شرایط پوستی خاص مثل آکنه هستند. از ویژگی­های پوست چرب می­توان به داشتن ظاهری براق و روغنی، منافذ بزرگ و قابل مشاهده، بروز آکنه در ناحیه پیشانی، چانه و بینی اشاره کرد.

  • پوست مختلط

پوست مختلط رایج­­ترین نوع پوست است و افراد دارای این نوع پوست در نقاط مختلف صورت خود بخش­های چرب و خشک دارند. پرکاری غدد تولید­کننده چربی سبب پیدایش بخش­های چرب در صورت فرد می ­شوند و همچنین، بخش­ های خشک­تر به دلیل عدم وجود چربی و اختلال در غدد تولید­کننده چربی ایجاد می ­شوند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  آموزش کوتاهی مو در تهران

از ویژگی­های این نوع پوست می­توان به داشتن پیشانی، چانه و بینی چرب، وجود جوش سرسیاه، منافذ بزرگ در نواحی چانه، بینی و پیشانی و پوست خشک تا نرمال در نواحی اطراف دهان، چشم و گونه ­ها اشاره کرد.

جهت مشاوره رایگان دوره آموزشی پوست و میکرونیدلینگ ،

اینجا کلیک کنید.

 

  • مراقبت روزانه انواع پوست

یک برنامه خوب و استاندارد برای به تعویق انداختن پیری پوست و مراقبت پوست شامل ۴ مرحله پاکسازی پوست، مقاوم‌­سازی پوست، مراقبت و درمان و محافظت است. موثرترین برنامه مراقبت روزانه پوست، با پاک‌سازی پوست به صورت کامل و در عین حال ملایم آغاز می‌شود.

پاک‌سازی به معنی حذف آلودگی، عرق، سموم و مواد آرایشی از پوست است. پس از پاک‌سازی، پوست آماده‌ی پذیرش هرگونه محصولات مراقبتی می‌شود. پوست پاک‌سازی شده، توانایی بالایی در جذب عناصر فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست دارد.

پس از استفاده از پاک‌کننده‌ها، PH  پوست از حالت طبیعی خارج می‌شود. وظیفه‌ی تونر این است که با تنظیم PH پوست، آن را به میزان طبیعی بازگردانده و ردپای شوینده‌ها را از بین ببرد. پس از تونر، نوبت به استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی مانند مرطوب کننده و آبرسان­ها می‌رسد.

این محصولات موجب احیای پوست شده و گاهی برای درمان یک مشکل پوستی نیز استفاده می‌شوند. در نهایت به منظور محافظت از پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب در تمامی روزهای سال (نه فقط روزهای آفتابی) و تمدید هر ۲ ساعت یک‌بار آن، اکیداً توصیه می‌شود. بهتر است برنامه روزانه مراقبت پوست صبح و عصر و شب انجام بگیرد.

مراقبت روزانه انواع پوست

 

  • مراقب مخصوص برای هر نوع پوست به منظور جلوگیری از پیری زودرس

به تعویق انداختن پیری پوست و جلوگیری از پیری و جوان ماندن طولانی­‌تر ممکن است. اگر نگاهی به زنان و مردان چین، ژاپن و کره بیاندازید به این باور خواهید رسید که حتی در سن ۵۰ سالگی می توانید ۳۰ ساله به نظر برسید.

مراقبت از بیرون پوست خیلی مهم است. آکادمی پوست آمریکا ادعا می­کند که تمیز کردن پوست دو بار در روز یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مقابله با پیری زودرس انجام دهید.

به منظور جلوگیری از پیری زودرس از خوردن  رژیم غذایی پر از شکرو قند مانند نوشابه شیرین، دسرهای شیرین و شیرین­کننده های مصنوعی خودداری کنید. مصرف الکل  و کربوهیدرات را کاهش دهید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  روش های مراقبت از مو

برای اینکه جوان بمانید و نیز برای به تعویق انداختن پیری پوست باید آرامش درونی خود را حفظ کنید. ویتامین های جوانیA و E مصرف کنید. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، سبوس گندم و برنج ، چای سبز داشته باشید.

به تعویق انداختن پیری پوست

نقش تغذیه در داشتن پوستی سالم

برای داشتن پوست جوان و شاداب و نیز به تعویق انداختن پیری پوست ، خوردن آب را فراموش نکنید. با نوشیدن آب پوست خود را از درون آبرسانی می ‌کنیم و به حفظ خاصیت الاستیسیته ی پوست و انعطاف پذیری آن کمک می ‌نماییم و از خشک و شکننده شدن پوست جلوگیری می ‌کنیم.

همجنین افرادی که رژیم غذایی آن ها سرشار از سبزیجات، انواع بنشن، روغن زیتون، انواع مغزها و نان‌ های سبوس ‌دار است، نسبت به افرادی که بیشتر از کره، گوشت قرمز و مواد غذایی حاوی قندهای ساده استفاده می ‌کنند، کمتر دچار چین و چروک می ‌شوند.‌

همچنین ویتامین‌ های  A، E و C  (که خود نوعی آنتی اکسیدان هستند) و همچنین مواد آلی مانند روی و سلنیوم می­توانند با کاهش دادن رادیکال‌ های آزاد که برای پوست مضر می­باشند، روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند.

آنتی‌اکسیدان­‌های گیاهی می ‌توانند در محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های فرابنفش خورشید بسیار موثر و مناسب باشند و این دلیل خوبی است برای این که روزانه دست کم ۴ واحد میوه و ۵ واحد از سبزیجات مصرف کنید.

علاوه بر آن برای داشتن پوست سالم، مصرف مواد غذایی را که دارای کربوهیدرات‌ های ساده هستند و سریع قند خون را بالا می ‌برند، مانند انواع نان ‌های سفید.

همچنین غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و … و شیرینی ‌جات، نوشابه ‌های گازدار که ارزش غذایی آن ها صفر بوده و از طرفی دارای مقادیر بسیاری شکر هستند را کاهش دهید و از مواد غذایی دارای کربوهیدرات های مرکب مانند نان‌ های سبوس دار استفاده کرده و مصرف حبوبات و غلات را افزایش دهید.

 

نویسنده مقاله به تعویق انداختن پیری پوست :

لیلا متقی – مدیر آموزشگاه مراقبت زیبایی ساغر ری

 

جهت مشاوره رایگان دوره آموزشی پوست و میکرونیدلینگ ،

با شماره 09330207079 تماس بگیرید.

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

مدرک آرایشگری حرفه ای پیشرفته یک مدرک تخصصی است که به آرایشگران...

آگاوه درمانی یا همان اصطلاح آگاوه تراپی به یکی از روش های...

آموزش کوتاهی مو در تهران جزو تخصصی‌ترین دوره‌های تیم دنیای تحول است...

شادابی و لطافت موها دیگر برای افراد آرزو نیست و همواره می...

کراتین مو چیست و برای چه استفاده می شود؟  هزینه کراتین مو...

قیمت آموزش آرایشگری زنانه و عوامل تاثیرگذار بر آن آرایشگری زنانه یکی...

آماده سازی موها قبل از شنیون عروس و ۷ روش گرفتن وز...

موی سالم ، براق و پرپشت چیزی است که بیشتر زنان آرزویش...

به تعویق انداختن پیری پوست یکی از خواسته‌های هر فردی است که...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button