لوازم و تجهیزات آرایشگری

آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه به آن نیاز مبرم دارید، این گونه لوازم نیاز ضروری هر آرایشگر هستند که باید آنها را تهیه نماید، برای آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری همراه ما باشید تا هم انواع آنها را برای شما نام ببریم و هم کاربرد و کارایی هر نمونه را توضیح بدهیم تا بدانید که کدام نمونه برای آرایشگاه شما لازم است.

ناگفته نماند که لوازم آرایشگری در دو نوع زنانه و مردانه تقسیم بندی می شوند زیرا لوازمی که در آرایشگاه زنانه وجود دارد در آرایشگاه مردانه اصولا استفاده نمی شود، آرایشگری یکی از حرفه های پر طرفدار می باشد که بانوان و آقایان با کمک آن به زیبایی خود کمک می نمایند.

در زمینه آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری باید بگوییم که این لوازم تنها به تخت اصلاح و آرایش و صندلی کوتاهی مو ختم نمی شوند و همواره نمونه ها و مدل های مختلفی دارند که نه تنها از نظر شکل ظاهری بلکه از نظر کارایی هم با یکدیگر متفاوت هستند.

 

جهت مشاهده ویدیو های آموزشی ما در آپارات اینجا کلیک کنید.

 

انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری

همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم انواع لوازم و تجهیزات آرایشگری وجود دارد که در ادامه قصد داریم آنها را برای شما معرفی کنیم، این تجهیزات عبارتند از:

  1. صندلی اصلاح
  2. آینه
  3. سشوار
  4. وسایل آرایش صورت و مو
  5. وسایل اصلاح
  6. وسایل رنگ مو
  7. وسایل مانیکور و پدیکور
  8. تخت اپیلاسیون
  9. صندلی میکاپ
  10. تخت ماساژ

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  روش های متقاعد سازی مشتریان

 

و بسیاری تجهیزات دیگر که برای داشتن یک آرایشگاه پیشرفته به آنها نیاز مبرم دارید. بدانید که تنوع در این تجهیزات به دلیل متفاوت بودن فعالیت ها است. مثلا برای رنگ مو نیاز به صندلی مخصوص رنگ و همچنین برای شستشوی مو نیاز به سنگ سرشور دارید تا به راحتی فعالیت مشتری را انجام بدهید.

باید بگوییم که در آرایشگاه های زنانه اصلا می توان تمام موارد نام برده و بسیاری نمونه های دیگر را مشاهده کرد اما در آرایشگاه های مردانه تنها می توان صندلی اصلاح صورت و صندلی اصلاح مو را مشاهده کرد. در برخی آرایشگاه های زنانه می توان تخت های مخصوص تتو بدن و ابرو را هم مشاهده کرد که وجود آن بستگی به تقاضای مشتریان دارد.

 

قیمت لوازم و تجهیزات آرایشگری

قیمت لوازم و تجهیزات آرایشگری همواره توسط خود تولید کنندگان براساس مدل، سایز، کیفیت و کارایی که دارند مشخص می شود. آنها نحوه تولید و لوازم مصرفی را هم در نظر می گیرند تا بتوانند بهترین قیمت را برای تجهیزات و لوازم آرایشگری در نظر بگیرند و سپس آنها را وارد بازار ها کنند.

زمانی که این گونه تجهیزات وارد بازار ها می شوند با وجود تورم ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به صورت روزانه و سالانه دچار نوسانات و افزایش قیمت می شوند که در این صورت شما باید هر زمان که قصد خرید دارید استعلام جدید دریافت کنید تا بتوانید متناسب با بودجه خود تجهیزات را انتخاب کرده و تهیه نمایید.

 

نکات مهم هنگام خرید لوازم و تجهیزات آرایشگری

در زمان خرید تجهیزات و لوازم آرایشگری همواره باید به نکات متعددی توجه نمایید که برخی از این نکات که نام خواهیم برد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و کمک می کنند تا شما بتوانید به راحتی بهترین و با کیفیت ترین لوازم را تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

 

در اینستاگرام به ما بپیوندید تا از جدید ترین رویداد های رایگان ما اطلاع پیدا کنید.

 

از نکات مهم هنگام خرید لوازم و تجهیزات آرایشگری می توان موارد زیر را نام برد:

 

 

لوازم و تجهیزات آرایشگری
لوازم و تجهیزات آرایشگری

 

  1. باید به قیمت محصولات توجه کنید.
  2. باید به مساحت محیط خود و ابعاد و اندازه لوازم توجه کنید.
  3. کیفیت لوازم اهمیت دارند.
  4. کارایی و کاربرد آنها مهم است.
  5. به ابعاد هر وسیله باید توجه کرد.

 

بدانید که در آرایشگاه های زنانه برای راه اندازی باید تجهیزاتی را تهیه کرد که متناسب با آن محیط باشد و البته باید دقت کنید که در محیطی که آرایشگاه شما قرار دارد چه تخصص هایی لازم است تا متناسب با این نکته لوازم را انتخاب کرده و تهیه نمایید.

توجه کردن به موارد گفته شده باعث می شود تا شما آرایشگاهی را راه اندازی کنید که در آن بهترین و کارآمد ترین لوازم وجود دارد و می تواند نیاز مشتریان را به خوبی پوشش بدهد و تامین کند. برخی تجهیزات قیمت بسیار بالایی نسبت به کیفیت خود دارند به همین دلیل باید به این نکته هم توجه کرد تا در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی هم داشته باشد.

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  راههای جذب مشتری در آرایشگاه

 

تفاوت تجهیزات آرایشگری مردانه و زنانه

 

همان گونه که در ابتدا توضیح کوتاهی دادیم لوازم آرایشگری به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم بندی می شوند که برخی از آنها برای آرایشگاه های مردانه کاربرد دارند و برخی برای آرایشگاه های زنانه اما این دو دسته تفاوت های زیادی از نظر نوع لوازم و تجهیزات با هم دارند.

باید بگوییم که تجهیزات مردانه بسیار محدود می باشد و اصولا تنها به صندلی اصلاح صورت و اصلاح مو و شسوار ختم می شود که البته در میان این لوازم می توان ماشین اصلاح مو را هم مشاهده کرد اما در لوازم آرایشگاه زنانه می توان تمام تجهیزات نام برده در بالا را مشاهده کرد که همه کاربرد دارند و توسط بانوان مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت این دو دسته می تواند تنها در تعداد و نوع لوازم تهیه شده باشد که آرایشگر ها هنگام راه اندازی آرایشگاه باید توجه کنند و متناسب با محیط و مصرف خود آنها را انتخاب نمایند تا دچار مشکل نشوند و بتوانند هر نوع خدماتی را پوشش بدهند. مسلما خدماتی که برای بانوان انجام می شود بیشتر از خدماتی است که برای آقایان وجود دارد و انجام می شود از این رو لوازم و تجهیزات آرایشگری دسته بندی می شوند.

 

اگر شما نیز در شرف تاسیس سالن زیبایی هستید. پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را از دست ندهید:

 

مشاوره راه اندازی سالن زیبایی

تکنیک 12 مرحله ای هدف گذاری

بیزینس کوچینگ در صنعت زیبایی

طراحی سایت آرایشگاهی

مدیریت سالن زیبایی

 

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button