تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل امروزه در این سالن ها تجهیزات عکاسی به کار گرفته می شود. این امر باعث شده تا بهترین تصاویر از خدمات به ثبت برسد و بتواند در تبلیغات هم نقش بسزایی داشته باشد. آرایشگران با این کار می توانند خروجی کار خود را بهتر به نمایش بگذارند و در جذب مشتری موفق تر عمل کنند.در ادامه با ما همراه باشید تا با هم تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی را بررسی کنیم.

تبلیغات در این صنف اهمیت بسزایی دارد و بیشتر به کمک همین عکاسی در سالن زیبایی پوشش داده می شود. برای انجام این کار تجهیزات پیشرفته ای استفاده می شود که می تواند کیفیت عکس و فیلم ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  چگونه آرایشگر موفقی باشیم

 

در اینجا به معرفی کامل تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی می پردازیم:

1- دوربین عکاسی

اولین و مهم‌ترین وسیله برای عکاسی دوربین است که امروزه مدل های مختلفی دارد و در سالن های زیبایی دوربین های پیشرفته و با قدرت زوم بالا انتخاب می شوند چون کیفیت خروجی آنها بیشتر است. برای کاهش هزینه های خود می توانید از دوربین گوشی خود نیز استفاده کنید. اما حتما دوربین گوشی شما باید از کیفیت خوبی بهره مند باشد. برای گوشی های اندروییدی حداقل دوربین با کیفیت 48 پیکسل پیشنهاد می شود.

 

تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی
دوربین یکی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

 

2- نورپردازی

نورپردازی در عکاسی تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل عکاس از سیستم روشنایی مناسب و لوازم خاصی استفاده می کند‌. در این حوزه می توانید یک رینگ لایت خریداری و استفاده نماییید. در زیر تصویر یک نمونه رینگ لایت قرار داده شده. می توانید گوشی خود را در گیره مخصوص گوشی رینگ لایت قرار داده و اقدام به عکاسی نمایید.

رینگ لایت می تواند نور مناسب را در محیط عکاسی ایجاد کند و شما به کمک آن می توانید عکس برداری از قسمت های مختلف صورت انجام دهید. این وسیله سایزهای مختلفی دارد و به راحتی خاموش و روشن می شود.

 

جهت مشاهده ویدیو های آموزشی ما در آپارات اینجا کلیک کنید.

 

تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی
رینگ لایت یکی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

 

3- بنز دوربین

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی می توان به لنز دوربین عکاسی اشاره کرد که برای گرفتن عکس باکیفیت بالا یک نیاز کاملا ضروری است. به کمک لنز می توان به سطح مورد نظر نزدیک شد و عکسی با وضوح بالا ثبت کرد. اما در صورت استفاده از گوشی به عنوان دوربین می توانید از این مورد چشم پوشی کنید.

4- نرم اقزار ادیت عکس و ویدیو

نرم افزار ادیت عکس جزو تجهیزات عکاسی به حساب نمیاد، اما برای این که عکس خود را برای انتشار در فضای مجازی آماده کنید یا برای ویدیو خود قاب بذارید حتما باید از این نرم افزار ها استفاده کنید. این نرم افزارها بسیار متنوع هستند که فتوشاپ به عنوان بهترین و کاربردی ترین آنها جهت استفاده در کامپیوتر معرفی می شود.

برای انجام این امور در گوشی نیز می تواید از نرم افزار هایی چون اسنپ اسپید، فوتو لب، فوتوشاپ اکسپرس جزو بهترین ابزار های ادیت عکس در اندروید هستند.

همچنین اپلیکیشن کوییک نیز به عنوان یک نرم افزار ساخت ویدیو از تصاویر بسیار کاربردی است. برای برش ویدیو های خود نیز می توانید از نرم افزار ویدیو کاتر نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  آشنایی با آرایشگران برتر جهان – سم ویلا
6- مونوپاد یا سه پایه عکاسی

مونوپاد و سه پایه عکاسی که کاملا ضروری است و به کمک آن می توان دوربین را در برخی شرایط کاملا ثابت نگه داشت بدون اینکه هیچ گونه لرزشی داشته باشد. البته در صورت خریداری رینگ لایت می توانید از این مورد چشم پوشی کنید.

 

تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی
سه پایه یکی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

 

چه خدماتی در سالن زیبایی نیاز به عکاسی دارند؟

در سالن زیبایی خدمات زیادی ارائه می شود و عکاس می تواند برای تبلیغات تمام این خدمات را به خوبی پوشش دهد و تصاویری باکیفیت از آنها تهیه کند. ثبت یک عکس کلی از مدل همیشه کافی است و می تواند در تبلیغات تاثیر خوبی داشته باشد. خدماتی که می توان در سالن زیبایی کار عکاسی برای آنها انجام داد عبارتند از:

  • عکاسی از میکاپ: این نوع عکاسی در واقع با عکس های پرتره و سلفی تفاوت های زیادی دارد و عکاس از زوایای مختلف تصاویر را ثبت می کند. چون هدف از عکاسی تبلیغات است باید میکاپ و آرایش چهره از نزدیک و با تمام جزئیات مشخص باشد. به همین دلیل نور دهی در آن مهم است.
  • عکاسی آرایش چهره: برای هر نوع آرایشی این عکاسی انجام می شود و نیاز به یک پس زمینه تک رنگ دارد تا جزئیات به خوبی قابل مشاهده باشند‌.

در اینستاگرام به ما بپیوندید تا از جدید ترین رویداد های رایگان ما اطلاع پیدا کنید.

  • عکاسی چشم: زمانی که لنز روی چشم گذاشته می شود میکاپ چشم به طور کلی تغییر می کند و عکاس با تصاویری که ثبت می کند می تواند این زیبایی را از نزدیک و با جلوه خوبی نشان دهد‌. عکاسی داخل چشم مدل هم زیبایی خاص خود را دارد.
  • عکاسی از ابرو: ابرو اصلی ترین جزء صورت است که وقتی با تاتو، میکرو و روش های دیگر طراحی می شود زیبایی منحصر به فردی پیدا می کند به همین دلیل به عکاسی باکیفیت نیاز دارد.
  • عکاسی از تاتو : تاتو در حرفه آرایشگری پر طرفدار است و تاتو کار این تکنیک را با دقت و ظرافت بالا انجام می دهد به همین دلیل تصاویری که از تاتو به ثبت می رسد کاملا خاص است.
  • عکاسی از ناخن: طرح هایی که روی ناخن برای زیباتر شدن آن انجام می شود می تواند به عنوان یکی از پربازدید ترین سوژه های شبکه های اجتماعی باشد.

نکات مهم عکاسی برای سالن های زیبایی

تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی
تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی

 

عکاسی در سالن های زیبایی اصول و قواعد خاص خود را دارد و تنها آماده کردن تجهیزات برای شروع این کار کافی نیست. شما باید تخصص لازم برای عکاسی در این حوزه را داشته باشید. در اینجا به ترتیب به نکات مهم برای عکاسی در سالن زیبایی اشاره می کنیم:

  1. اولین نکته توجه به نورپردازی است چون نور در عکس اهمیت زیادی دارد. شما نیاز به ۲ لامپ مناسب دارید که یکی را در مقابل و دیگری را در زمینه و پشت سر فرد قرار دهید. اگر فضا تاریک باشد جلوه کار مشخص نمی شود.
  2. نور پس زمینه برای عکاسی از موها اهمیت زیادی دارد و می تواند رنگ و بافت و شکل مو را به خوبی نشان دهد. شما می توانید لامپی را پشت موها و یا در قسمت بالا قرار دهید تا بتواند زیبایی موها را به بهترین شکل ممکن نشان دهد‌.
  3. استفاده از نور طبیعی در برخی شرایط می تواند به زیباتر شدن عکس شما کمک زیادی کند. می توانید از سالن خارج شوید و در محیطی باز و در مقابل نور مستقیم خورشید عکس بگیرید.
  4. نکته دیگر این است که شما باید زاویه عکس را به درستی ثبت کنید. زاویه روبرو همیشه برای عکاسی مناسب نیست پس شما باید زوایای دیگر را هم امتحان کنید. نمای سه چهارم برای عکاسی پرتره یک انتخاب عالی است.
  5. برای عکاسی همیشه بهترین خدمات را اولویت قرار دهید. کاری که از همه نظر عالی باشد قطعا در عکس هم جلوه خوبی دارد و می تواند مشتری را جذب کند.
  6. توجه به پس زمینه باعث زیباترشدن عکس شما می شود. پس ابتدا سالن خود را مرتب و تمیز کنید سپس عکس را بگیرید.
  7. فتوشاپ و انجام کمی تغییر روی عکس مانعی ندارد. شما با این کار می توانید اشکالات را به خوبی برطرف سازید. روتوش عکس می تواند عیوب آن را به خوبی محو کند. اما زیاده روی در این کار نتیجه عکس خواهد داشت.
  8. استخدام یک عکاس حرفه ای که بتواند عکس های خوب و باکیفیتی را ثبت کند می تواند جهشی در عکاسی و افزایش مشتری ایجاد کند.
پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  اسرار پشت صحنه آموزش آرایشگری

 

در این پست به بررسی تجهیزات مورد نیاز عکاسی سالن زیبایی پرداختیم. یکی از خدمات مهم ما در مجموعه دنیای تحول آرایشگران کوچینگ و آموزش های تخصصی برای موفقیت در حرفه آرایشگری و مدیریت سالن زیبایی است. شما نیز در صورت تمایل برای دریافت مشاوره رایگان و روشن شدن مسیر پیش روی خود با ما ارتباط برقرار نمایید

 

پیشنهاد می کنیم این مطالب را از دست ندهید:

مشاوره راه اندازی سالن زیبایی

تکنیک 12 مرحله ای هدف گذاری

بیزینس کوچینگ در صنعت زیبایی

طراحی سایت آرایشگاهی

مدیریت سالن زیبایی

 

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button