مدیریت زمان و اهمیت آن

«مدیریت زمان»

مدیریت زمان شامل مجموعه ای از مهارت هایی است با آموختن و به کارگیری آن در کمترین زمان بهترین نتیجه ها را به دست می آوریم.

زمان پیوسته در حال گذر است و ما هیچوقت نمیتوانیم زمان را مدیریت کنیم، ما فقط میتوانیم کارهایمان را مدیریت کنیم و در زمان مقرر انجام دهیم.پس منظور از مدیریت و رهبری زمان ،مدیریت کار و فعالیتی است که در زمان انجام میدهیم.

تفاوت انسانها،سازمان ها و گروه ها و مجموعه ها به خاطر داشتن زمان یا انرژی زیاد تر نیست،بلکه به خاطر کار متفاوتی است که در زمانشان انجام میدهند.

اولین قدم برای مدیریت زمان برنامه ریزی صحیح و تعیین اولویت کارها است.باید کارها را به سه دسته تقسیم کنیم، کارهای مهم و فوری،کارهای مهم غیر فوری ،کارهای غیر مهم فوری.

همیشه کار های مهم و فوری در اولویت قرار دارند و باید زمانی که انرژی زیادی داریم به انجام کار های مهم و فوری اختصاص دهیم.اولیت دوم با کاری های مهم و غیر فوری است واولویت آخر هم به کارهای غیر مهم فوری اختصاص دارد.

برای استفاده بهینه از زمان باید برای هر روز برنامه ی مشخصی داشته باشیم و آن را اولویت بندی کنیم.

 

«مزایای مدیریت زمان»

۱)مدیریت زمان رسیدن به اهداف و موفقیت را ممکن می سازد.

۲)مدیریت زمان موجب کاهش استرس می شود و همین امر موجب بهبود سلامت روحی و جسمی میشود.

۳)کمک می کند باشناسایی کارهای مهم اولویت ها برخی از فعالیت ها را حذف کرده و به اموری بپردازیم که واقعا مهم هستند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  مکتوب کردن اهداف

۴)کمک میکند تا از طریق حذف مزاحمت ها و فعالیت های غیر ضروری مدت زمانی را که واقعا کار مفیدی را انجام میدهیم افزایش دهیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

«اهمیت مدیریت زمان»

وقت و عمر بدون شک ارزشمندترین دارایی انسان است،چرا که قابل برگشت نیست و بازتولید نمیشود،زمان را نه میتوان به کسی قرض داد و نه میتوان از کسی قرض گرفت.

زمان، دارایی مشترک تمام انسانهاست که برخی به خوبی از آن بهره می برند وحتی ثانیه ها برایشان ارزشمند است و در ثانیه ها موفقیت خود را مشاهده میکنند،اما برای برخی روز ها و ماها و حتی سالها و کل عمر ارزشی ندارد.

ما فقط یکبار حق زیستن داریم و فرصت دومی نداریم….هر چقدر بهتر از وقتمان استفاده کنیم و مهارتها تکینک های مدیریت زمان را بدانیم و از آنها استفاده کنیم برنده تر هستیم و میتواینم به سرعت از رقبا پیشی بگیریم.

اگر مدیریت زمان داشته باشیم هر ثانیه از عمرمان برابر مقداری پول و ثروت است،اکثر افراد فکر میکنند زیاد کار کردن و تا دیر وقت در محل کار بودن نشانه خوب کار کردن است و این برداشت را ملاک و معیاری برای تشخیص کارمند  خوب و پرکار قرار می دهند،اما نکته مهم این است که این طرز تفکر و این معیار اشتباه است.فردی را میتوان حرفه ای نامید که بتواند کار های محوله را در بهترین زمان به خوبی انجام دهد.

یادگیری مهارت های مدیریت زمان به ما این امکان را می دهد که بتوانیم با برنامه ریزی و انجام بهتر کارها بهروری خودمان و محیط کارمان را بیشتر کنیم،هر فردی بتواند زمان خودش را مدیریت کند و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده نماید یقینا در زمان کمتری کارهای بیشتری را انجام میدهد و از اهمال کاری هم دور خواهد شد.

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

آیا می دانید هدف به چه معنا است؟ هنگامی که شما در...

هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری یک مهارت بسیار قوی و نیرومندی است...

چگونگی دستیابی به هدف امروز از چالشی برای شما می گویم که...

مهارت هدف گذاری سلام می خواهم درباره مهارت هدف گذاری با یکدیگر...

چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنید؟   امروز یک ماجرای جالبی...

هدف چیست؟ سلام امروز می خواهم درباره این با هم گفتگو کنیم...

نقش و نیروی هدف داشتن   سلام می خواهم برای شما از...

روش صحیح هدف گذاری   روش صحیح هدف گذاری چیست ؟ با...

هدف گذاری در زندگی شخصی   هدف گذاری در زندگی شخصی چیست...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس طاهری

عالی بود متشکرم

مجید سلطانی

سلام
مطلبتان در مورد مدیریت زمان خیلی ارزشمند بود
موفق باشید

راه موفقیت

با سلام و درود
مطلبتان در مورد مدیریت زمان عالی بود .
موفق باشید .

Call Now Button