دوره جامع هدف گذاری (روز اول)

روز اول دوره جامع هدف گذاری

 

اهمیت هدف گذاری و اصول صحیح هدف گذاری

چرا هدف گذاری آن قدر مهم است؟ دلیل اصلی این است که شما تنها متوجه چیزهایی می شوید که به دنبال آن ها هستید. اگر ندانید چه می خواهید، شک نداشته باشید که به چیز زیادی هم دست نمی یابید. این موضوع در واقع مربوط به نحوه کارکرد مغز ماست. مغز ما تمایل دارد دنیای بیرون را با دنیای درون تطابق دهد. بنابراین زمانی که هدفی را برای خود مشخص می کنید در حقیقت در حال دستور دادن به مغزتان هستید که چیزهایی را پیدا کند که خواهان آن ها هستند.

شما باید بدانید چه می خواهید و به کجا می خواهید بروید. باید رؤیاها و اهداف خود را مکتوب کرده باشید. با بررسی زندگی افراد فوق موفق، چیزی مشترک را بین تمام آن ها مشاهده می کنیم.

 

آن ها تصویر ذهنی (ویژن )بسیار شفافی برای آینده خود دارند

شما باید تصویر ذهنی واضحی از آینده خود داشته باشید .شما باید دورنمایی شفاف داشته باشید . تنها در این صورت است که بدون هیچ انحرافی و با آخرین سرعت به اهداف خود دست می یابید . اغلب مردم تمام توجه شان به شرایط فعلی شان است و هیچ دور نما و تصویری ذهنی برای آینده خود ندارند این افراد به دلیل نداشتن یک هدف واضح،مدام کارهای مختافی را امتحان می کنند و در هیچ کدام از آن ها ثبات و پایداری ندارند.

برای فهم بیش تر این موضوع فرض کنید کشتی بدون سکانی داریم. این کشتی همراه با جریان آب حرکت می کند و به سنگ ها و صخره ها برخورد می کند و در نهایت،سرگردان در وسط اقیانوس غرق می شود .اما داشتن یک هدف و تصویر ذهنی واضح از آینده تان، شما را همانند یک قایق تندرو می کند که هیچ موجی قادر به منحرف کردن آن نیست،این قایق با آخرین سرعت پیش می رود و در کم ترین زمان ممکن به هدف می رسد .

وقتی اهداف تان به وضوح مشخص باشد. شما اطلاعات کافی را به مغزتان می دهید. حال دیگر گویی چشم ها و گوش هایی جدید دارید. دیگر به اتفاقات، مکالمات و ایده هایی که اطراف شما در جریان هستند . بیش تر توجه می کنید. شما اهداف را به وضوح در ذهن تان تصویر سازی کرده اید و کار مغز این است که دنیای بیرون را با دنیای درون شما مطابقت دهد.هنگامی که اهداف تان به وضوح مشخص باشند، از این که ایده ها، فرصت ها و افراد مناسبی در زندگی شما وارد می شوند تعجب می کنید .

 

ناپلئون هیل می گوید:

“اگر چیزی را به وضوح تصور کنی به آن باور داشته باشی و  با اشتیاقی سوزان برای تحقیق آن چیز در زندگی ات اجتناب نا پذیر خواهد بود ”

اهداف واضح، مانند آهنربا عمل می کنند.آن ها شما را در جهت خود جذب می کنند.هرچه سخت تر برای رسیدن به آن ها تلاش کنید،قدرت جذب آن ها بیش تر می شود .

همان طور که در مقدمه توضیح دادیم. اکثریت جامعه هیچ هدف واضح و شفافی ندارند. آن ها  حتی یک بار حاضر نشده اند،قلم و کاغذی را در دست بگیرند و اهداف ۱۰ سال آینده خودرا بنویسند.آن ها ترجیح می دهند روزها را یکی پس از دیگری بگذارند.جیم ران درباره این افراد می گوید .

“مردی “می گوید :”من جایی کار می کنم که بعد از اتمام کار دیر وقت به منزل می رسم .باید چیزی برای خوردن داشته باشم کمی تلویزیون تماشا کنم تا آرام شوم و به رختخواب بروم .نمی توانم تا نصفه شب بیدار بمانم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم و برنامه ریزی کنم .”و این گفته های مردی است که از پرداخت هزینه های ماشین خود عقب افتاده است . او یک کارگر خوب،یک کارگر سخت کوش و یک کارگر صادق است . امادر نهایت ورشکسته و خجالت زده شوید.باید بهتر از یک کارگر خوب باشید.شما باید یک هدف گذار خوب باشید .چه بخواهید و چه نخواهید،شما در حال حاضر،یکی از بازیکنان در بازی زندگی هستید و باور کنید اگر اهدافی نداشته باشید که برایشان تلاش کنید،این بازی زندگی بسیار هیجان انگیز خواهد بود .

همان طور که جیم ران به ما گوشزد کرده است تنها کافی نیست که فردی سخت کوش و صادق باشیم .بلکه باید یک هدف گذار خوب نیز باشیم .جیم ران مهم ترین اصل برای دستیابی به موفقیت را هدف گذاری می داند.به همین دلیل در کتاب “هفت اصل دستیابی به ثروت و کامیابی “اصل اول برای دستیابی به ثروت و کامیابی را آزاد کردن نیروی اهداف مطرح کرده است.

او می گوید .هدف گذاری بیش تر از همه چیزهایی که من از آن روزهای اول یاد گرفته ام .تاثیر عمیق تری بر زندگی من داشته است . تمام جنبه های وجود من –دستاوردهای من،درآمد من،موجودی حساب من،شیوه زندگی من،و حتی شخصیت من –برای بهترشدن تغییر کردند.من کاملاًشده ام که تسلط برهدف گذاری می تواند تاثیرعمیقی در زندگی افراد داشته باشد.

دو راه برای مواجه با آینده وجود دارد، شما می توانید با پیش بینی آینده با آن روبرو شوید و یا می توانید هراس مواجه با آن را داشته باشید.حدس می زنید که چه تعداد از افراد بیم مواجه با آینده را دارند؟ درست حدس زدید،بیش تر افراد شما این افراد را دیده اید- همیشه نگران،نگران و نگران هستند.چرا این افراد این قدر نگران هستند؟زیرا آن ها وقتی را صرف طراحی آینده خود نکرده اند .از سوی دیگر، افرادی که با پیش بینی آینده با آن روبرو می شوند،آینده ای زا برنامه ریزی کرده اندکه ارزش هیجان زده شدن را دارد.

آن ها می توانند آینده را در چشم ذهن خود “ببینند”و این آینده در نظر آن ها فوق العاده است .این آیینده تصورات آن ها را در بر می گیردو به شدت آن ها را به خود جذب می کند.

 

اصول صحیح هدف گذاری

در روز اول از دوره جامع هدف گذاری، می خواهیم نحوه طراحی اهداف را در روز دوم و سوم توضیح دهیم. نکاتی را درباره نحوه هدف گذاری بلند مدت و کوتاه مدت بیان خواهیم کرد.نکاتی که در روز اول گفته می شود،همانند ابزاری هستند که در روز دوم و سوم هدف گذاری استفاده می کنید .بنابراین این نکات را با دقت مطالعه و به خاطر بسپارید .

قبل از این نحوه صحیح هدف گذاری را توضیح دهیم .۳ نکته (۳اصل حیاتی )را مطرح می کنیم که باید آن ها را در انواع هدف گذاری رعایت کنید.

 

۱٫اهداف خود را مکتوب کنید.

اگر اهداف خود را یادداشت نکنید،این اهداف در بین روزمرگی و مشکلات شما در زندگی گم و فراموش می شوند.اهداف خود را بر روی کاغذ بنویسید.با این کار آن افکار ناملموس و نادیدنی به چیزهایی قابل درک تبدیل می شوند.افراد موفق،اهدافی واضح وشفاف دارند.آن ها به معنای واقعی می دانند به دنبال چه هستند .اهداف آن ها کاملاً مکتوب است.اما افرادناموفق،همیشه اهدافی غیر شفاف دارندکه درذهن شان معلق است.اهدافی که مکتوب نشده باشند،همانند فشنگ بدون باروت هستند. این اهداف هرگز محقق نمی شوند.

 

۲ . جملات خود را به صورت مثبت و مصمم بیان کنید

هرگز در هنگام هدف گذاری از جملات منفی استفاده نکنید.جملاتی مانند،”می خواهم از شر بدهی ها خلاص شوم. نمی خواهم دیگر چاق باشم.خواهان شغلی هستم که بتوانم از طریق آن فقط امرار معاش کنم .”

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  مدیریت زمان و اهمیت آن

 

من در ………. تاریخ به وزن دلخواهم یعنی ……… کیلوگرم می رسم.به جای این که بگویید،دلم می خواهد لاغرتر شوم.

من در …….. تاریخ در آمد …….. تومان در ماه دارم .به جای این که بگویید،می خواهم از شر بدهی ها خلاص شوم

 

۳٫جملات را به زمان حال و به صورت “من ….. هستم “بیان کنید.

همیشه جملات را به زمان جال بیان کنیدو از “من …. هستم “استفاده کنید . از فعل های آینده به هیچ وجه استفاده نکنید. این موضوع دلیل علمی و روانشناسی و مربوط به مبحث ضمیر نا خود آگاه است. نحوه کارکرد ضمیر ناخودآگاه هستند،از بخش محتوای ویژه سایت دانلود کنید.فعلاًاین نکته را به خاطر بسپارید که برای نوشتن ویژن یا همان تصویر ذهنی از آینده که بخشی از تمرینات روز دوم و سوم است ،باید جملات خود را به زمان حال بیان کنید. روز دوم و سوم  از دوره هدف گذاری،مربوط به تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است.نحوه تعیین اهداف بلندمدت با اهداف کوتاه مدت متفاوت است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

تعیین اهداف بلند مدت

به اهدافی که برای ۵ تا ۱۰ سال آینده تعیین می شوند.اهداف بلند مدت گفته می شود. کاربرد اهداف بلند مدت این است که به اهداف کوتاه مدت ما جهت می دهند. معمولاًاهداف بلندمدت را نمی توان با جزئیات زیادی مشخص کرد. به طور مثال یک جوان ۱۸ ساله را فرض کنید که هدف بلند مدتش این است که طی ۱۰ سال آینده پزشک شود. اما نمی تواند جزئیات دقیقی را از این هدف بلند مدت بیان کند. این که بخواهد دقیقاًدر چه حوزه ای از علم پزشکی متخصص شود و به چه دستاوردهای غلمی دست یابد .در طول مسیر برایش مشخص می شود و مربوط به اهداف کوتاه مدت است.اما همین هدف بلند مدت،یعنی پزشک شدن،به اهداف کوتاه مدت او جهت می دهد.به طور مثال،در گام اول باید برای آزمون ورودی به دانشگاه پزشکی بسیار مطالعه کند.بنابراین اولین هدف کوتاه مدت او مشخص می شودکه تحقق همین هدف کوتاه مدت،حدود یکسال زمان احتیاج دارد

در نتیجه، در هنگام تعیین اهداف بلند مدت لازم نیست که وسواس زیادی به خرج دهید.به طور مثال،در بخش تعیین اهداف بلند مدت شغلی که در روز دوم باید مشخص کنید تنها کافی است به این موضوع فکر کنید که می خواهید ۱۰ سال آینده چه شغلی داشته باشید.آیا می خواهید پزشک، وکیل، مهندس، معلم و ….. شوید؟ و یا می خواهید یک مدیر و یا یک کارآفرین شوید ؟

 

برای تعیین اهداف بلند مدت این چنین سؤالاتی را مطرح کنید.

  1. می خواهم طی ۱۰ سال آینده چه کاری انجام دهم ؟
  2. می خواهم ۱۰ سال آینده چه شخصیتی داشته باشم ؟
  3. می خواهم طی ۱۰ سال آینده چه سبک زندگی داسته باشم ؟
  4. می خواهم ۱۰ سال آینده چه دارایی هایی داشته باشم ؟

این گفته آنتونی رابینز را در هنگام تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت به یاد داشته باشید.

 

یکی از دلایل ناکامی و سرخوردگی افراد این است که اهداف یکساله خود را بسیار دست بالا می گیرند و اهداف ده ساله خود را بسیار دست پایین می گیرند

طبق این گفته آنتونی رابینز،اکثر افراد به اهداف بزرگی که می توانند طی ده سال به آن ها دست پیدا کنند .باور ندارند.اگر در حال حاضر از تناسب اندام خوبی برخوردار نباشند. باور ندارند که طی ۱۰ سال می توانند به اندامی ایده آل دست پیدا کنند . اگر از لحاظ مالی در شرایطی نامساعد باشند،باور ندارند که می توانند با برنامه ریزی مالی و بالا بردن هوش مالی شان،طی ۱۰ سال آینده به استقلال و رفاه مالی دست یابند.اگر در حال حاضر در آپارتمانی کوچک زندگی می کنند نمی توانند باور کنند که می توانند طی ۱۰ سال آینده خانه رویایی خود را حریداری کنند.اگر در حال حاضر هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارند،نمی توانند باور کنند که با سعی و تلاش می توانند طی ۱۰ سال آینده در رشته ای مختصص شوند.اگر در حال حاضریک مبتدی در حوزه کاری شان هستند،نمی توانند باور کنند که طی ۱۰ سال،با پیشتکار و تلاش می توانند به یکی از سرشناس ترین افراد حوزه کاری شان تبدیل شوند.بنابراین این گفته آنتونی رابینز را همواره به یاد داشته باشید و برای اهداف بلند مدت خودتان هیچ محدودیتی قائل نشوید.

تعیین اهداف بلند مدت بخش مهمی از فرآیند هدف گذاری شما را تشکیل می دهد،زیرا اهداف یکساله شما در راستای تحقق همین اهداف بلند مدت خواهند بود.در هنگام هدف گذاری بلند مدت همواره ۳ نکته زیر را رعایت کنید.

۱٫ از حقیقت فعلی خود صرف نظر کنید.

در هنگام تعیین اهداف بلند مدت،حقیقت فعلی خود را نادیده بگیرید و کمی نقش بازی کنید. از خودتان بپرسید،اگر مهارت ها و امکانات لازم را داشته باشید،دوست داشتید چه کاری انجام دهید؟چه کارهای ناتمامی را به اتمام می رساندید؟صرف نظراز محدودیت های فعلی هر آن چه را که خواستار آن هستید،بنویسید افکار و خواسته های خود را مورد قضاوت قرار ندهید. پرنده اندیشه خود را رها کنید. فرض کنید هیچ محدودیتی ندارید. تمامی خواسته ها و آرزوهای خود را بنویسید.ممکن است شرایط مالی فعلی شما جالب نباشد و بدهی های زیادی داشته باشید.این شرایط نامناسب نباید باعث شود اهداف ۱۰ سال آینده خود را محدود کنید.۱۰ سال زمان زیادی خواهد بود و شما تغییرات بسیار زیادی را می توانید ایجاد کنید. در هنگام تعیین اهداف بلند مدت این سوال را از خود بپرسید که اگر از لحاظ منابع مالی و غیر مالی محدودیتی نداشتم،چه شغلی را انتخاب می کردم ؟چه مهارتی را یاد می گرفتم ؟ در چه نوع منزلی زندگی می کردم ؟چه خودرویی را سوار می شدم؟

 

۲٫ رؤیاهای بزرگ در سر بپرورانید

در هنگام تعیین اهداف بلند مدت، این اجازه را به خود بدهید که خواسته ها و رویا های بزرگ داشته باشید. به خودتان اجازه ریسک کردن بدهید. اگر به شما تضمین می کردند که حتما موفق می شوید.به دنبال کدام یک از اهداف تان می رفتید ؟اگر می خواستید ویژگی های دلخواه خود را بیان کنید،چه چیزهایی را بیان می کردید؟چه رویاهایی دارید که هیچ کس به غیر از خودتان ز آن  با خبر نیست ؟خواستار انجام چه کارهایی هستید،اما از انجام دادن آن ها می ترسید؟یادتان باشد اگر رویا های بزرگی نداشته باشید.هرگز نخواهید توانست به نتایجی بزرگ دست یابید.جاه طلب باشید و اهدافی را انتخاب کنید که واقعا خواهان آن هستید از طرفی نگران چگونگی دستیابی به آن ها نباشید  ۱۰ سال زمان زیادی است و بدون شک در این زمان نسبتاًطولانی به چگونگی دستیابی به اهداف بزرگ پی خواهید برد.

 

۳٫ اهدافی را بنویسید که خواسته قلبی شما هستند.

اکثر مردم اهدافی را انتخاب می کنند که فکر می کنند مجبور هستند به آن ها دست یابند و اصلاًبه خواسته قلبی خود کاری ندارند.هرگز اجازه ندهید اهداف شما از جانب خانواده، همکاران و دوستان شما،به شما تحمیل شود.اگر اهداف شما خواسته های قلب شما نباشند.هرگز آن بخش نادیدنی وجودتان برای دستیابی به اهداف تان به شما کمک نمی کند.

 

تعیین اهداف کوتاه مدت

در این دوره هدف گذاری،اهدافی را که برای یک سال آینده تان تعیین می کنید،اهداف کوتاه مدت تعریف می کنیم. این اهداف،گرچه ساده تر از اهداف بلند مدت هستند.اما از اهمیت یکسانی برخوردارند. یک کاپیتان کشتی ممکن است هدف بلند مدت خود را رسیدن به مقصد نهایی تعیین کند و در عین حال در امتداد این مسیر اهداف کوتاه مدت زیادی هستند که برای سفری دریایی موفقیت آمیز ضروری هستند.حالا،دقیقاًمشابه با مورد سفر دریایی،اهداف کوتاه مدت شما باید به دستاوردهای بلند مدت تان مرتبط باشد .

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  عزت نفس چیست؟

جیم ران اهداف کوتاه مدت را با عنوان “سازندگان اعتماد به نفس ۱” می نامد.زیراتحقق آن ها در ادامه راه به شما اعتماد به نفس می دهد .بنابراین زمانی که سخت و تا دیر وقت تلاش می کنید و یک وظیفه کوتاه مدت را انجام می دهید،می توانید از “پیروزی “خود لذت ببرید و برای ادامه سفر خود دوباره الهام بگیرید.

اهداف کوتاه مدت باید همواره زیر مجموعه ای از اهداف بلند مدت باشند.آن جوان ۱۸ ساله ای را که قصد پزشک شدن داشت.به یاد آورید.هدف بلند مدت او پزشک شدن طی ۱۰ سال آینده بود و هدف کوتاه مدت او این بود که طی یک سال آینده برای آزمودن ورودی به دانشگاه پزشکی سخت مطالعه کند.در حال حاضر در یک آپارتمان کوچک اجاره نشین هستید. از طرفی یکی از رویاهای شما خرید یک منزلی ویلایی چند هزار متری است.با توجه به شرایط فعلی شما دستیابی به این رویا را باید در بین اهداف بلند مدت قرار داد و فعلاًبرای یکسال آینده تان،هدف کوتاه مدتی تعیین کنیدکه زیر مجموعه این هدف بزرگ باشد .هدف کوتاه مدت شما می تواند خرید یک آپارتمان متوسط باشد.در هنگام تعیین اهداف کوتاه مدت،نمی گوییم که بسیار محتاط باشید،اما این گفته آنتونی رابینز را در هنگام تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت دوباره به خودتان یادآوری کنید .

یکی از دلایل ناکامی و سرخوردگی افراد این است که اهداف یک ساله خود را بسیار دست بالا  بگیرند و اهداف ده ساله خود را بسیار دست پایین می گیرند

بر طبق این گفته آنتونی رابینز افراد به گونه ای اهداف یکساله خود را می نویسند .گویی می خواهند لیست آرزوهای خود را تهیه کنند. آن ها بسیار اهداف سطح بالایی را برای اهداف یکساله خود تعیین می کنند. یکسال زمان آن چنان زیادی نیست که شما بتوانید به شغل ایده آل و خانه و خودروی رویایی خود دست یابید.در هنگام تعیین اهداف یک ساله،باید کمی بیش تری اهداف را تعیین کنید.اهدافی را تعیین کنید که بتوانید در یک بازه یک ساله،آن ها را محقق کنید. اگر در حال حاضر هیچ درآمدی ندارید،هرگز درآمد ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان را برای یکسال آینده تان تعیین نکنید. بله،درامد ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان غیر ممکن نیست،اما نه برای شخصی که در حال حاضر در آمدش صفر است.در آمد ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان باید برای این شخص هدفی بلند مدت باشد و برای هدف مالی یکسال آینده اش درآمدی بین ۱ تا ۵ میلیون تومان را تعیین کند.همین شخص می تواند در سال بعد،براساس تجربه و تخصصی که طی این یک سال به دست آورده است،تا مرز در آمد ماهیانه ۲۰ میلیون تومان برای خود هدف گذاری کندو به همین نحو سال های بعد هدف خود را بالا ببرد تا در نهایت به آن هدف نهایی یعنی درآمد ماهیانه ۱۰۰ ذمیلیون تومان دست یابد.

همواره قدرت “اثر مرکب ” را به یاد داشته باشید.همیشه در ابتدای مسیر،پیشرفت شما کند است.اما به مرور زمان با افزایش تجربه،تخصص،مهارت و رشد شخصی پیشرفت شما سرعت می گیرد. بنابراین گفته آنتونی رابینز را جدی بگیرد و اهداف کتاه مدت خود را زیاد دست بالا نگیرید.در غیر این صورت،چیزی جز ناکامی و نا امیدی در پایان سال آینده به دست نخواهید آورد.

در هنگام هدف گذاری اهداف یک ساله،۳ نکته زیر را حتما رعایت کنید.

 

واضح و مشخص

در هنگام تعیین اهداف کوتاه مدت، باید اهداف تان به وضوح مشخص باشد. باید بدانید دقیقاًچه می خواهید. این که بگویید،من می خواهم تا پایان سال پولدار شوم،هیچ کمکی به شما نمی کند باید بگویید،دقیقاًمی خواهید تا پایان سال چقدر در آمد داشته باشید.مثلاًمی خواهم تا پایان سال ۱۰۰ میلیون تومان در آمد داشته باشم. به همین شکل برای اهداف دیگرتان باید وضوح داشته باشید. مثلاًتا پایان سال می خواهم ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنم .

اولین ویژگی که اهداف شما باید داشته باشند،این است که باید واضح و شفاف باشند.به طورمثال،اهدافی مانند خلاص شدن از شر بدهی، اهدافی واضح نیستند. در عوض باید بگویید، می خواهم ۲۰ میلیون تومان را تا تاریخ ….. تسویه کنم.

 

قابل دستیابی باشند

برای تعیین اهداف بلند مدت،گفتیم که بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی،خواسته های خود را بنویسید. اما حالا وقت این رسیده است که کمی سنجیده تر اهداف خود را تعیین کنید. یکساله نمی توانید به یک مولتی میلیونر تبدیل شوید. یکساله نمی توانید فقر را از جامعه خود ریشه کن کنید. می توانید برای بلندمدت رویاهای بزرگ در سر بپرورانید، اما باید یادتان باشد برای رسیدن به آن رویای بزرگ،باید سالیان سال زمان صرف کنید و به ده ها دستاورد کوچک و بزرگ دست یابید تا در نهایت رویای بزرگ شما محقق شود.به دنبال معجزه نباشید.برای اهداف بلند مدت رویاهای بزرگ در سر بپروانید،اما برای اهداف گوتاه مدت اهداف خود را طوری طراحی کنید تا بتوانید در مدت زمانی یکسال به آن ها دست یابید.

 

دارای بازه زمانی

این ویژگی ای است که برای اهداف بلند مدت لازم نیست رعایت شود. اما اهداف کوتاه مدت باید بازه زمانی داشته باشند. به طور مثال، اگر می خواهید تا پایان اسفند سال آینده ۱۶ کیلو گرم وزن کم کنید،باید این هدف را به چهار چالش ۹۰ روزه تقسیم کنید و به طور مثال،خودتان را متعهد کنید که در ۹۰ روز اول، یعنی در ۳ ماه بهار،با تغذیه مناسب و ورزش روزانه بین ۲ تا ۴ کیلو گرم وزن کم کنید. این مهلت ها بسیار مهم هستند. زیرا شما را متعهد خواهند کرد.البته در این مورد،در روزها یهفتم و هشتم دوره جامع هدف گذاری بیش تر صحبت خواهیم کرد.

بسیار خوب، هر آن چه را که باید درباره تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می دانستید، مطرح کردیم. این آموزه ها را دوباره مرور کنید و به خاطربسپارید،زیرا برای انجام تمرینات روز دوم و سوم باید از این آموزه ها استفاده کنید.

 

قبل از وارد شدن به روز دوم، ابتدا تعهد نامه زیر را بخوانید و امضا کنید.

اینجانب ……………. از این لحظه به بعد خود را متعهد می کنم که هیچ چیز نتواند جلوی پشتکار مرا بگیرد. دیگر اجازه نمی دهم فرصت ها را از دست بدهم و استعداد های درونی ام خاموش بمانند. هرگز از رؤیاها و اهدافی که می توانند زندگی خودم و خانواده ام را تغییر بدهند،دست نمی کشم. من متعهدشده ام که تمام مراحل این دوره جامع هدف گذاری را به انجام برسانم تا بتوانم سال ۱۳۹۷ را بهترین سال زندگی خود تبدیل کنم.

                                                                                                                                                       امضاء

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

آیا می دانید هدف به چه معنا است؟ هنگامی که شما در...

هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری یک مهارت بسیار قوی و نیرومندی است...

چگونگی دستیابی به هدف امروز از چالشی برای شما می گویم که...

مهارت هدف گذاری سلام می خواهم درباره مهارت هدف گذاری با یکدیگر...

چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنید؟   امروز یک ماجرای جالبی...

هدف چیست؟ سلام امروز می خواهم درباره این با هم گفتگو کنیم...

نقش و نیروی هدف داشتن   سلام می خواهم برای شما از...

روش صحیح هدف گذاری   روش صحیح هدف گذاری چیست ؟ با...

هدف گذاری در زندگی شخصی   هدف گذاری در زندگی شخصی چیست...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button