شیوه صحیح دستیابی به اهداف

تمرکز بر روی هدف

تمرکز بر روی هدف

بنیان عادت های افراد بسیار کارآمد را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: دقت و تمرکز بر روی هدف

 

انرژی خود را متمرکز کنید

تمرکز نیازمند توانایی ادامه کار تا تکمیل شدن ۱۰۰ درصد است. تمرکز به این معنی است که در خط مستقیم کار کنید تا بدون انحراف و وقفه از جای کنونی به مقصد خود برسید. اگر می خواهید به هدف هایتان برسید، باید اطمینان یابید هر کاری که انجام می دهید در آن جهت است. این تصمیم به تنهایی کیفیت و کمیت کار روزانه شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

مزایای تمرکز

یادگیری چگونگی تمرکز کردن، چندین مزیت دارد. اول، تکمیل یک کار مهم منبع انرژی، اشتیاق و عزت نفس است. از سوی دیگر، عدم موفقیت در تکمیل این کارها نه تنها منبع شدید استرس است بلکه اشتیاق و عزت نفس شما را نیز از بین می برد. وقتی کار مهمی را به انجام می رسانید، موجی از انرژی وخوشی را تجربه می کنید. تمرکز بر کار تا تکمیل کردن آن، احساس اعتماد به نفس، صلاحیت و تسلط بر کار را به شما القا می کند. کنترل بر خود را تجربه خواهید کرد، پس احساس می کنید مسئول سرنوشت خود هستید.

 

مثل یک نابغه عمل کنید

توماس کارلایل گفته است: ((یک فرد نابغه صرفاً دارای ظرفیت بی نهایت زحمت کشیدن و تلاش کردن است.)) تمام دستاوردهای بزرگ، نتیجه دوره های طولانی تمرکز و دقت بر یک هدف خاص است تا زمانی که آن کار به غایت خود برسد.

 

سعی کنید قانون زندگی تان این باشد که در هر کاری بیشترین تلاش خود را بکنید. با مردانگی خود آن را نشان دهید. اجازه دهید اولویت، نشان شما باشد.         ((اوریسون سوت مادرن))

 

ذهن محدود است.تا زمانی که ذهن این واقعیت را متصور شود که می توانید کاری را انجام دهید،پس می توانید انجامش دهید-تا زمانی که ۱۰۰ درصد به آن باور داشته باشید.  ((آرنولد شوارتزگنر))

 

طبق قانون تناظر، زندگی بیرونی، تصویر منعکس شده زندگی درونی شماست. به هر جا که نگاه می کنید، تصویر منعکس شده خود را می بینید. دنیا را آن گونه که هست، نمی بینید، بلکه آن را به صورت انعکاسی از وجود خود، یعنی درونتان خواهید دید. اگر می خواهید آن چه را که در دنیای اطرافتان جریان دارد- روابط، نتایج و پاداش ها- تغییر دهید، باید آن چه را که در دنیای درونتان می گذرد، تغییر دهید.

می توانید در حرفه مختص به خود کار کنید تا به هدف هایتان دست یابید یا می توانید کار کنید تا به هدف های شرکت یا به هدف های فرد دیگری نایل شوید. بهترین موقعیت زمانی روی می دهد که به اهداف شخصی خود دست یابید. اما در هر موقعیتی، همیشه کار می کنید تا به یک هدف برسید.

 

موفقیت، فرآیند انتقال نیروهای پراکنده به یک کانال قدرتمند است. ((جیمز آلن))

توانایی شما در اولویت بندی هدف ، وظایف و فعالیت هایتان، راه رسیدن به کارآمدی فردی محسوب می شود. باید یاد بگیرید که در جریان مخالف آب شنا کرده، با قانون کمترین مقاومت مقابله کنید و بر چیزهایی که واقعاً در زندگی تان تاثیر گذارند، متمرکز باشید.

بیشترین نتایج در زندگی، حاصل توانایی خوب انجام دادن کار در حوزه های محدود است. برای رسیدن به رتبه اول در کار خود، باید حداقل در یک زمینه برجسته شوید. در این خصوص، صفت ((خوب)) دشمن ((بهترین)) تلقی می شود. تنها سه مورد از کارهای شما ۹۰% یا بیشتر به صورت ارزش ارائه می شود. هدف اصلی ساماندهی زندگی و تعیین اولویت این است که بتوانید روی این سه کار، زمان صرف نمایید. به عملکرد ممتاز برسید. امروز تصمیم بگیرید که به ده درصد برتر افراد در حوزه کاری خود بپیوندید. مهم ترین مهارتی که می توانید یاد گرفته وگسترش دهید را تعیین کنید، مهارتی که بیش از هر مهارت دیگری به شما کمک می کند تا جزئی از ده درصد برتر زمینه کاری خود باشید. این مهارت را به عنوان یک هدف بنویسید، یک محدودیت زمانی تعیین نموده، برنامه ریزی کرده، و هر روز روی این مهارت کار کنید. ((تسلط)) را هدف خود در کار قرار دهید. دستیابی به تسلط تقریباً برای هر فردی امکان پذیر است، اما کار راحتی نیست. این کار نیازمند هفت سال کار سخت در زمینه کاری شما از جمله ساعت ها مطالعه و تمرین و تبدیل شدن به یکی از بهترین ها در آن حوزه کاری است و هیچ راه میانبری ندارد.

اگر فقط جسارت کافی برای رسیدن به نتیجه را داشته باشید، به آن خواهید رسید. فقط باید واقعاً این چیزها را بخواهید و منحصراً آن ها را طلب کنید و همزمان صد ها چیز ناسازگار را نخواهید.     ((ویلیام جیمز))

 

تمام افکار خود را بر بزرگ ترین خواسته خود در زندگی متمرکز کنید. این تمرکز باید مداوم و پایان ناپذیر باشد، در هر لحظه، هر ساعت، هر روز و هر هفته ادامه یابد.    ((چارلز ای پاپلستون))

 

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  چگونه یک هدف گذاری صحیح داشته باشیم؟

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

آیا می دانید هدف به چه معنا است؟ هنگامی که شما در...

هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری یک مهارت بسیار قوی و نیرومندی است...

چگونگی دستیابی به هدف امروز از چالشی برای شما می گویم که...

مهارت هدف گذاری سلام می خواهم درباره مهارت هدف گذاری با یکدیگر...

چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنید؟   امروز یک ماجرای جالبی...

هدف چیست؟ سلام امروز می خواهم درباره این با هم گفتگو کنیم...

نقش و نیروی هدف داشتن   سلام می خواهم برای شما از...

روش صحیح هدف گذاری   روش صحیح هدف گذاری چیست ؟ با...

هدف گذاری در زندگی شخصی   هدف گذاری در زندگی شخصی چیست...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button