شنیون

آماده سازی موها قبل از شنیون و ۷ روش گرفتن وز موها

آماده سازی موها قبل از شنیون عروس و ۷ روش گرفتن وز موها

در این مقاله  از سایت دنیای  تحول قصد دارم شما را با آماده سازی مو قبل از شنیون مخصوصاً شنیون عروس و ۷ روش مهار کردن وز موها در حین شنیون آشنا کنم.

اگر واژه شنیون chignon را در فرهنگ لغت جستجو کنید به واژه (گیس پشت سر) برخورد خواهید کرد، مفهوم آن در آرایش مو این است که موها با فرم و مدل خاص از پشت سر یا بالا بسته می‌شوند. در گذشته این روش فقط در یک مدل خلاصه می‌شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و متداول بود. اما امروزه شینیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو شده است.

امروزه دیگر نمی‌توان مدل متداول و استانداری برای شنیون تعریف کرد و هر روز مدل‌های نامحدود و خلاق و ترکیبی به مدلهای قبلی اضافه می‌گردد.

موها قبل از شنیون مخصوصاً شنیون عروس باید شسته شده و نم‌دار باشد اگر کسی ۷ یا ۸ ساعت از شستن موهایش گذشته باشد و برای شینیون مراجعه کند باید موهایش را دوباره شامپو زده و بشوییم و سعی کنید از هیچ چیز به ویژه نرم کننده ها استفاده نکنید. مگر اینکه موهای خشن و زبر باشد.

 

  • قبل از شروع کار، مو را با محلول ژل و آب اسپری می‌کنیم.

یک قاشق ژل را توی آبپاش میریزیم و توی آب حل میکنیم و روی مو اسپری میکنیم و موها را به صورت لایه های نازک جدا میکنیم و براشینگ میکنیم.

اگر مو کم پشت و نرم نازک بود به هیچ وجه هنگام شستشو نرم کننده نمی‌زنیم و موها را با زاویه ۹۰ درجه یا ۱۸۰ درجه براشینگ می‌کنیم و حجم می‌دهیم.

  • اگر موها صاف و لخت بود نیز عدم استفاده از نرم کننده بهتر است موها را براشینگ نکنیم و فقط ریشه های موها را ویو کنیم. حتی این جنس موها را اگر بیگودی بپیچیم بهتر مهار می‌شود و برای این جنس موها مدل شینیون‌های جمع مناسب‌تر است به خاطر سنگینی و لختی موها.
  • برای موهای معمولی بعد از براشینگ با سشوار برای وزگیری و جلوگیری از پرش موها از مخلوط کرم مو و کمی ژل در حین کار و حالت دادن استفاده می‌کنیم.
پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  انواع روش‌های اکستنشن مژه

پس اول یک سشوار حرفه‌ای می‌کشیم و بعد موقع کار از کرم مو استفاده می‌کنیم. تمام وز مو گرفته می‌شود، بعد تافت لایت و در آخر تافت هارد استفاده می‌کنیم.

در صورتی که موها چرب باشد و فرصت یا شرایط شستشوی موها را قبل از شنیون نداشته باشیم از شامپو خشک استفاده می‌کنیم. البته برای شنیون عروس باید حتماً همه موارد لحاظ شود.

 

شنیون

شامپو خشک

شامپو خشک اسپره‌ای است برای هنگامی که وقت یا شرایط شستشوی موها را نداریم روی موها اسپری می‌کنیم. درون آن موادی وجود دارد که چربی و کثیفی‌ها را به خود جذب می‌کند.

در نتیجه موها تمیز به نظر می‌رسد و چربی مزاحم برای شینیون را از موها به خود جذب می‌نماید.

روش استفاده از شامپو خشک

موها را از فرق سر باز می‌کنیم سپس به ریشه موها شامپو خشک را اسپری می‌کنیم و بعد ریشه های موها را ماساژ می‌دهیم در نهایت با برس گرد موها را سشوار می‌کشیم تا هم شامپوها از بین بروند و هم موها دوباره پف کند و حالت بگیرد.

 

برای گرفتن وز موها در حین شنیون از موارد زیر استفاده می‌شود:

تافت: 

بعد از سشوار کشیدن موها و در حین انجام شنیون شانه دم باریک یا شانه پوش و تافت برای مهار وز و مرتب‌سازی لایه های مورد نظر بسیار ضروری است، هر لایه موها را با کشیدن شانه مرتب و مهار وز می‌کنیم بعد از دور روی مو تاف اسپری می‌زنیم و بلافاصله دو مرتبه موها را شانه بکشید.

ژل:

از ژل به تنهایی استفاده نمی‌کنیم چون موها را خشک و سنگین می‌کند. می‌توانیم ژل را با واکس مو یا کرم مو یا سرم کریستال ترکیب کنیم روی موها بزنیم و بعد لایه موها را بابلیس بکشیم تا براق شود و وز موها گرفته شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  طرز تهیه حنا برای مو

راز گرفتن وز موها

واکس:

کرم مو از واکس سبکتر است و هم رقیق تر ولی بهتر است کمتر و در مواقع ضروری از آن برای وز سطحی استفاده کنیم. به ویژه برای مدلهای با دیزاین ریز موهای بابلیس شده و موجی علاوه بر واکس از کرم مو هم استفاده شود. برای شنیون عروس حتماً بایستی از کرم مو استفاده کرد.

اسپری ضد وز، اسپری مو

این اسپری تقریبا کار کرم مو را انجام می‌دهد بعنی علاوه بر شاین کردن مو یک مقداری هم موها را چرب می‌کند و موقع استفاده مقداری کف دستتان یا انتهای ساقه مو که معمولاً نیم نیم می‌شود بزنید و بعد روی بقیه مو بکشید.

سرم کریستال:

همانطور که گفته شد به صورت ترکیب با ژل و در حین شینیون استفاده می‌شود.

اسپری دوفاز ضد وز مو:

اسپری دوفاز فقط برای مواقعی که می‌خواهیم موها را اتو بکشیم استفاده می‌شود. زیرا اسپری دوفاز مانع از حالت گرفتن مو می‌شود و حجم مو را کم میکند پس برای قبل براشینگ یا شینیون مناسب نیست.

 

نویسنده مقاله

معصومه قربانعلی نژاد زنجانی 

مدرس شنیون

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

مدرک آرایشگری حرفه ای پیشرفته یک مدرک تخصصی است که به آرایشگران...

آگاوه درمانی یا همان اصطلاح آگاوه تراپی به یکی از روش های...

آموزش کوتاهی مو در تهران جزو تخصصی‌ترین دوره‌های تیم دنیای تحول است...

شادابی و لطافت موها دیگر برای افراد آرزو نیست و همواره می...

کراتین مو چیست و برای چه استفاده می شود؟  هزینه کراتین مو...

قیمت آموزش آرایشگری زنانه و عوامل تاثیرگذار بر آن آرایشگری زنانه یکی...

آماده سازی موها قبل از شنیون عروس و ۷ روش گرفتن وز...

موی سالم ، براق و پرپشت چیزی است که بیشتر زنان آرزویش...

به تعویق انداختن پیری پوست یکی از خواسته‌های هر فردی است که...

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button