شیوه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل

شیوه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل

تأسیس یک سالن زیبایی سخت است و زمانی این کار سخت‌تر هم می‌شود که مدیر آرایشگاه با قواعد کاری خود آشنا نباشد. یکی از مهم‌ترین قواعدی در تأسیس یک سالن زیبایی اهمیت بسیاری دارد و اثرات زیادی هم در موفقیت سالن‌های زیبایی دارد شیوه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل است که هر مدیر آرایشگاه و پرسنلی باید با آن آشنا باشند.

شیوه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل

شیوه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل را می‌توان به دو صورت، عرفی و شخصی در نظر گرفت که در هرکدام باید قوانین مدنی به‌طور کامل رعایت شود البته زمانی که نوع قرارداد به‌صورت شخصی نوشته شود مطمئناً مواردی از سمت طرفین در آن اضافه خواهد شد که با امضای طرفین به‌صورت کاملاً قانونی شناخته می‌شود و طرفین باید به‌طور کامل به تعهدات خود پایبند باشند.

مذاکره قبل از عقد قرارداد

یکی از مسائل رایج در عقد قرارداد سالن‌های زیبایی، مذاکره قبل از عقد قرارداد است که هدف آن ارتباط بهتر مدیر سالن زیبایی و پرسنل برای بستن قرارداد است. در این مذاکره که ممکن است چند روزبه طول بیانجامد طرفین به شرح انتظارات خود می‌پردازند و با توجه به نظر طرفین میزان اشتراک و ارتباط طرفین مشخص می‌شود.

در این مذاکرات معمولاً مدیر آرایشگاه و فردی که بالاترین سمت اجرایی را خواهد داشت به مذاکره می‌پردازند و مواردی اعم از دستمزد، نحوه پرداخت دستمزد، ساعت کاری و شرایطی که باید در سالن زیبایی فراهم باشد صحبت می‌کنند. پس از این توافق اولیه به سراغ عقد قرارداد و بررسی مفاد قرارداد رفته می‌شود.

محتوای قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل سالن زیبایی

بعد از توافق اولیه بین پرسنل و مدیر آرایشگاه حال طرفین آماده برای بستن قرارداد رسمی هستند که شروع کار آن‌ها، بر اساس این قرارداد خواهد بود و هیچ‌کدام از طرفین نمی‌تواند دیگری را مجبور به انجام کاری خارج از چارچوب این قرارداد، کند.

به بیانی دیگر زمانی که قرار با توجه به محتوا و مفاد داخل آن بسته شد هیچ‌کدام از طرفین نمی‌تواند درخواستی خارج از آن را داشته باشند مگر اینکه قراردادی از نو نوشته شود و مفاد لازم را حذف یا اضافه نماید یا حتی بخشی از مفاد قرارداد را تغییر دهد. پس در نوشتن قرارداد باید به موارد زیر اشاره و دقت نمود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  نکات مهم آموزش آرایشگری که باید بدانیم

قرارداد بستن

  1. حضور طرفین در زمان عقد قرارداد

اولین موردی که باید مورد عقد قرارداد دانست این است که برای قانونی بودن قرارداد حضور هر دو طرف شرط است و در صورت نبودن یکی از طرفین این قرارداد به‌طور خودکار باطل می‌شود.

البته در موارد می‌توان در صورت حضور نداشتن طرف مقابل قرارداد را امضا نمود و برای طرف مقابل هم ارسال نمود تا در صورت رضایت امضا نماید. البته این کار فقط با رضایت طرف مقابل، قابل استناد است.

  1. ذکر عنوان قرارداد

در قرارداد مدیریت سالن زیبایی با پرسنل، باید عنوان به‌طور کامل ذکر شود و طرفین باید به‌عنوان قرارداد دقت نمایند زیرا بعد از امضای قرارداد دیگر برای دقت کردن دیر است و قرارداد هم رسمیت یافته است.

  1. مشخص کردن نوع قرارداد

قراردادها به‌طور موقت و دائم بسته می‌شوند و طبق عرف جامعه قراردادهای آرایشگاه‌ها به‌صورت موقت نوشته می‌شوند. ازآنجایی‌که کار آرایشگاه‌ها فصلی است و در فصل‌هایی مانند محرم و صفر تقاضا کمتر می‌شود پس باید طور قرارداد نوشته شود که باعث ضرر هیچ‌یک از طرفین نشود.

  1. ذکر تاریخ شروع قرارداد و مدت زمان قرارداد با پرسنل سالن زیبایی

یکی از مواردی مهمی که باید در قراردادها به آن دقت نمود تاریخ شروع قرارداد و میزان اعتبار قرارداد است که در صورت توجه نکردن به آن می‌تواند طرفین را دچار مشکل کند.

  1. ذکر اطلاعات شخصی دقیق

مورد دیگر در نمونه قرارداد همکاری سالن زیبایی که باید در قراردادها به آن توجه نمود ذکر مشخصات دقیق طرفین (مدیر آرایشگاه و پرسنل) است. در ورود جزئیات معمولاً از مواردی مانند نام، نام خانوادگی، تحصیلات، آدرس، کد ملی، شماره شناسنامه و مواردی از قبیل ذکر می‌شود.

قرارداد سالن آرایشی

  1. وظایف طرفین قرارداد

در متن قرارداد باید به‌طور کامل وظایف هرکدام از پرسنل را به‌طور مجزا شرح داد. تعیین وظیفه هرکدام از پرسنل به‌طور کامل را جدی بگیرید زیرا ممکن است مشکلی بروز دهد که اگر در قرارداد به وظایف پرسنل اشاره نشده باشد می‌تواند برای طرفین مشکل ایجاد کند.

  1. ذکر شرایط و تعهدات قرارداد

یکی از موارد مهم که باید حتماً در قرارداد مطرح نمود شرایط و تعهداتی است که طرفین به یکدیگر داده‌اند. فرض کنید مدیر سالن تعهد کرده است که در تعطیلی‌های رسمی به پرسنل خود استراحت دهد و از سمت دیگر پرسنل تعهد کرده باشند که در صورت شلوغ بودن سالن چند ساعت بیشتر به‌صورت اضافه کاری بماند و کار کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  بهترین سالن های زیبایی در تهران

شرایط به توافق رسیده با پرسنل درصدی آرایشگاه یا … زمانی که این تعهدات در قرارداد ذکر شود، جزء قرار رسمی به‌حساب می‌آید و طرفین باید آن را اجرا نمایند.

  1. شرایط خروج از قرارداد

به هر دلیلی ممکن است قرارداد مدیر آرایشگاه و کارکنان، قبل از اتمام، فسخ شود در این صورت در قرارداد برای خروج زودهنگام از قرارداد شرایطی ذکر می‌شود که باید از سمت طرف تعهد شده انجام شود.

فرض کنید مدیر آرایشگاه قبل از موعد اتمام قرارداد به دلایل نامعلومی قصد اتمام فعالیت خود با پرسنل را دارد در این صورت اگر در قرارداد بند برای این موضوع وجود داشته باشد مدیر باید آن را انجام مثلاً ممکن است در قرارداد برای فسخ زودتر از موعد تمام حقوق به‌عنوان خسارت به پرسنل در نظر گرفته‌شده باشد که باید توسط مدیر پرداخت شود.

  1. نحوه پرداخت حقوق

برای پرداخت حقوق می‌توان به چند روش عمل کرد که معمول‌ترین آن‌ها حقوق ثابت، درصدی و ترکیبی از هر دو اشاره نمود. در پرداخت حقوق ثابت به میزان ثابتی مثلاً ۳ میلیون حقوق به پرسنل داده می‌شود و این امر در هرماه به‌صورت منظم باید انجام شود و شرایط هیچ تأثیر در آن نمی‌گذارد.

در مورد دوم پرسنل با مدیر آرایشگاه به‌صورت درصدی قرارداد می‌بندند و از میزان سود آرایشگاه میزانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال با پرسنل طی می‌شود که با توجه به میزان درآمد و کسر آن از هزینه‌های خرج شده توسط مدیر و موارد دیگر هر چیزی که به‌عنوان سود خالص مانند به میزان ۶۰ درصد به پرسنل و ۴۰ درصد به مدیر تعلق می‌گیرد. در این نوع قرارداد حقوق پرسنل بسیار متغیر است.

در روش ترکیب حقوق ثابت و درصدی مدیر آرایشگاه تعهد می‌کند که به میزان ثابتی مثلاً ۲ میلیون تومان حقوق به پرسنل پرداخت کند و به میزان ۲۵ درصد هم از سود ساخته‌شده توسط سالن به آن‌ها داده شود. توجه داشته باشید نوع و میزان حقوق توسط طرفین تعیین می‌شود و باید حتماً در قرارداد ذکر شود.

فایل زیر نمونه قرارداد بین مدیر آرایشگاه و پرسنل است که می‌توانید آن را دانلود نمایید.

دانلود نمونه فرم قرارداد

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رها کریمی

ممنون از قرار دادتون

نازنین

ببخشید یه سالن زیبایی برای قرار داد معرفی کنید

مرصاد احمدی

کجا تشریف دارین

Call Now Button