تفاوت آمبره و سامبره

تفاوت آمبره و سامبره مو

دوستان عزیز امروز می­خواهم برای شما فرق و تفاوت بین آمبره و سامبره را توضیح دهم. اکثریت شما اسم آمبره و سامبره و بالیاژ را شنیده ­اید و یا حتی کار هم کرده ­اید ولی فرق اصلی بین آنها را نمی­دانید.

البته شاید به خاطر این باشد که در لایت­ های آزاد هر آرایشگری تکنیک خاص خود را دارد ولی به جزء تکنیک آرایشگر چند فرق اساسی در این دو مدل رنگ کردن مو وجود دارد که بهتر هست اول هر کدام را جداگانه توضیح دهم تا متوجه تفاوت آنها شوید.

آمبره

در مقاله آمبره و سامبره ابتدا به معرفی آمبره می پردازیم.

آمبره یک لغت فرانسوی به معنی سایه هست و معمولاً روی موی تیره اجرا می­شود و حالت هایلایت را دارد ولی در ایران ما مدل دیگری و متفاوتی از آمبره را اجرا می­کنیم و آن هم به خاطر موی تیره ما شرقی­ ها هست.

سامبره مو
سامبره مو چیست

مزیت آمبره

بهترین مزیت آمبره در این است که با بلند شدن مو و رشد موها احتیاجی به ترمیم  هر ماهه ندارد و با رشد موها آمبره موها کمی پایین­تر می­ آید و به همین علت طرفداران بسیاری مخصوصاً در خانم­های جوان دارد و خانم­های که دوست دارند در ریشه موهای تیره یا موی خود را داشته باشند تا مجبور نباشند هر ماهه به آرایشگاه بروند.

آمبره در ریشه مو تیره هست و در ساقه­ ها روشن هستن و تضاد رنگ در ریشه کاملاً محسوس هست و حتی در بعضی رنگ­ها

تفاوت آمبره و سامبره مو

تفاوت رنگ در ریشه و ساقه و نوک موها به ۹ درجه هم می­رسد و این تغییر رنگ خیلی سریع ایجاد می­شود و معمولاً مرز این تفاوت رنگ مشخص می­شود که الان آرایشگرهای حرفه­ ای با تکنیک­های خاص مرز را محو می­ کنند تا روی مو نمایی زیباتر داشته باشد در این مدل آمبره معمولاً موقع دیزاین مو را کرولی می­کنند تا مرز تیره و روشن موها کمتر به چشم آید. این مدل رنگ را اگر آرایشگر به درستی اجرا کند یکی از زیباترین مدل­های رنگ هست.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  آموزش رنگ و مش در تهران

سامبره

سامبره جدیدتر از آمبره هست و تفاوت اصلی آن با آمبره در این است که تضاد رنگ در آن ملایم و نرم صورت می­گیرد و معمولاً با ۳ و ۵ رنگ کار می­شود در صورتی که در آمبره فقط  ۲ رنگ کار می­کنیم.

سامبره از ریشه با تیره ­ترین رنگ شروع می­ شود و آرام آرام روشن می­شود تا ساقه و نوک موها که روشن­ترین رنگ را دارد البته نکته بسیار مهم در سامبره این است که حتماً باید هارمونی رنگ­های که استفاده می­شود رعایت کنید تا سامبره­ ای زیباتر داشته باشید.

البته سامبره به خاطر این که از رنگ­های بیشتری استفاده می ­شود و کمی کار آن برای آرایشگری سخت­تر هست از نظر قیمت کار کمی گران­تر از آمبره هست ولی چون رنگ­ها به آرامی رو به روشنی می­رود و کنتراس بهتری روی مو ایجاد ایجاد می­کند و مرز بین رنگ­ها تشخیص داده نمی­ شود و به اصطلاح مرز رنگ­ها در یکدیگر ذوب می­شود و در واقع مرز رنگی نداریم و به همین علت چشم نوار هست مخصوصاً در رنگ­های گرم که بسیار زیبا می­شود سامبره را به علت نداشتن مرز هم می­توان لخت شلاقی و هم به صورت کرولی موها را دیزاین کرد.

آمبره چیه ؟
امبره مو چیه ؟

در آمبره و سامبره موها باید نکات مهمی را رعایت کرد هم­چون: رنگ پوست – رنگ چشم – سلیقه مشتری-

فصلی که در آن هستیم

اگر در فصل تابستان هستیم سعی کنید اگر مشتری شما می­ پسندد برای آمبره و سامبره از رنگ­های روشن و سایه­ های گرم­تر و در ماه­های سرد زمستان بهتر است از رنگ­های سرد و سایه­ های تیره­ تر استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  روش های مراقبت از مو

و یک نکته دیگر که باید دقت کنید که رنگ­ها که انتخاب می­کنید به رنگ موی پایه نزدیک­تر باشد معمولاً رنگ­های که در ریشه به رنگ موی مشتری نزدیک­تر باشد پرطرفدارتر هست.

رنگ­های در ریشه معمولاً قهوه­ای تیره- قهوه­ای متوسط- قهوه­ای روشن- قهوه­ای متمایل به قرمز- بنفش تیره- ماهاگونی تیره- قرمز تیره- آبی و سرمه­ای تیره- استفاده می­شود و رنگ­های بعدی متناسب با رنگ ریشه با رعایت هارهامونی که به ریشه نزدیک باشد استفاده می­شود.

آمبره و سامبره مدل­های متفاوتی دارد که من قصد دارم در مقاله­ های بعدی مدل­های و تکنیک­های دیگری از مدل­ رنگ کردن جذاب را برای شما توضیح دهم که شامل: آمبره کلاسیک – آمبره روسی – آمبره فلوشیب – آمبره معکوس – سامبره خورشیدی – کالر مینگ – بالیاژ

 

نویسنده مقاله:

حمزه­ پور – مؤسس و مدیر آموزشگاه و مدرس بین­ المللی رنگ و لایت و کراتین و آمبره و سامبره

دارای ۳۰ مدرک بین ­المللی داخلی و خارجی و ۲۷ سال سابقه کار و تدریس

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

مدرک آرایشگری حرفه ای پیشرفته یک مدرک تخصصی است که به آرایشگران...

آگاوه درمانی یا همان اصطلاح آگاوه تراپی به یکی از روش های...

آموزش کوتاهی مو در تهران جزو تخصصی‌ترین دوره‌های تیم دنیای تحول است...

شادابی و لطافت موها دیگر برای افراد آرزو نیست و همواره می...

کراتین مو چیست و برای چه استفاده می شود؟  هزینه کراتین مو...

قیمت آموزش آرایشگری زنانه و عوامل تاثیرگذار بر آن آرایشگری زنانه یکی...

آماده سازی موها قبل از شنیون عروس و ۷ روش گرفتن وز...

موی سالم ، براق و پرپشت چیزی است که بیشتر زنان آرزویش...

به تعویق انداختن پیری پوست یکی از خواسته‌های هر فردی است که...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button