هدفگذاری ، نقطه شروع موفقیت

هدفگذاری ، نقطه شروع موفقیت

تنها آن قسمت از زندگی که در جهت رسیدن به اهداف طی می شود جزئی از عمر فعال محسوب می شود. هرچقدر زودتر هدف واقعی خود را تعیین کنید و در جهت دستیابی به آن تلاش کنید، درصد عمر فعال به کل عمر بیشتری خواهیم داشت و بدین ترتیب روزهای بیهوده و بدون نتیجه خود را کاهش داده و به همان نسبت امید به زندگی را در خودمان افزایش می دهیم.

اگر فکر می کنید کاری که در حال حاضر انجام می دهید همان مأموریتی است که خدا بر عهده شما نهاده است و در راه چیزی که در دنیا خلق شده اید تلاش می کنید پس راه درستی در پیش گرفته اید ولی اگر فکر می کنید برای موضوع مهمتری خلق شده اید باید تجدید نظر کنید. باید مسیر زندگی مشخص و تثبیت شده ای برای خود مشخص کنید.

عمر کسانی که فقط در جهت رسیدن به بازنشستگی طی می شود هیچ لذت و نقش آفرینی خاصی ندارد و فقط دنبال یک سری عادتهای قدیمی هستند که یک زندگی منفعلانه را رقم می زند.

 

انسان فرایند یک تولید انبوه نیست.

ما مانند یک پیراهن آویخته به چوب لباسی در میان هزاران پیراهن نیستیم که خداوند در کمد خلقت خویش آویخته باشد. هرکدام از ما یک طرحی بی نظیر و منحصر به فرد داریم و همین تفاوت هاست که طراحی چشم اندازهای مختلف برای آدم های متفاوت را ضروری می کند.

 

چشم انداز داشته باشیم.

چشم انداز به ما این توانایی را می دهد که بر محدودیت ها غلبه کنیم و به افق دید خود وسعت دهیم. چشم انداز همان کاری را می کند که راه شیری در آسمان شب می کند و جهت را نشان می دهد.

چشم انداز امید به زندگی را در ما زیاد می کند و انسان را منحصر به فرد می کند. گوته می گوید: هر انسانی با استعداد و ویژگی  های خاص خودش متولد می شود و برای رشد و موفقیت باید آن ها را بشناسد و به کار گیرد. چشم انداز یک انسان مانند خودش بی همتاست. فیزیولوژیست ها نیز اثبات کرده اند که به دلیل ارتباط بین سیناپس ها در مغز، هر انسان دارای ویژگی و استعداد کاملاً منحصر به فرد است که مانند اثر انگشت، DNA، طرز راه رفتن، بوی بدن، پرز زبان و … کاملاً یکتاست.

در دنیا به طور معمول ۷۵ درصد مردم پیرو هستند و خود را با دیگران تنظیم می کنند و این عدد در کشور ما ۹۰ درصد می باشد!

 

توزچشم خویش پنهانی اگر پیدا شوی                    در میان جان تو گنجی نهان پیدا شود

شیخ محمود شبستری

 

رویکرد آدم ها در مورد آینده شان:

  • رویکرد منفعلانه: چو فردا شود فکر فردا کنیم. به انتظار بنشینیم تا ببینیم چه می شود و خودمان را با آن شرایط هماهنگ کنیم.
  • رویکرد فعال: آینده پژوهی و بررسی تصویرهای احتمالی آینده
  • رویکرد آینده ساز:  آینده جایی نیست که ما به سمت آن می رویم. بلکه جایی است که آن را می سازیم. شرط اصلی در این رویکرد زیبادیدن و دوست داشتن آینده است. ما در این رویکرد نقشی در جهان هستی از خود برجای میگذاریم و به سهم خود تأثیرگذار خواهیم بود.

 

کترنیگ: من آینده را دوست دارم چون باید بقیه عمر را در آن بگذرانم.

 

در کارخانه زندگی باید از مواد اولیه (استعداد)، به محصول نهایی (چشم انداز) برسیم که این امر با هدفگذاری صحیح انجام می شود چراکه هدفگذاری ، نقطه شروع موفقیت افراد موفق است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  چگونه یک هدف گذاری صحیح داشته باشیم؟

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

آیا می دانید هدف به چه معنا است؟ هنگامی که شما در...

هدف گذاری چیست؟ هدف گذاری یک مهارت بسیار قوی و نیرومندی است...

چگونگی دستیابی به هدف امروز از چالشی برای شما می گویم که...

مهارت هدف گذاری سلام می خواهم درباره مهارت هدف گذاری با یکدیگر...

چگونه هدف زندگی خود را پیدا کنید؟   امروز یک ماجرای جالبی...

هدف چیست؟ سلام امروز می خواهم درباره این با هم گفتگو کنیم...

نقش و نیروی هدف داشتن   سلام می خواهم برای شما از...

روش صحیح هدف گذاری   روش صحیح هدف گذاری چیست ؟ با...

هدف گذاری در زندگی شخصی   هدف گذاری در زندگی شخصی چیست...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button