مدیریت سالن زیبایی

مدیریت سالن زیبایی


مدیریت سالن زیبایی در کسب و کار سالن‌های زیبایی مانند هر کسب و کار دیگری، یکی از مهم‌ترین اصول برای موفقیت سالن دارهای زیبایی است. تعداد قابل توجهی سالن زیبایی در هر شهری وجود دارد و از بین آن‌ها تنها سالن‌های زیبایی می‌توانند موفق شوند که به‌طور تخصصی بتوانند به مدیریت این کسب و کار بپردازند.

لزوم کسب دانش مدیریت سالن زیبایی

مانند هر کسب و کار دیگری در سالن‌های زیبایی نیز مدیریت امر بسیار مهمی است و مانند هر کسب و کاری نیز اصول خاص خود را دارد که فرد شاغل در امر سالن داری باید حتماً آن‌ها را بیاموزد تا بتواند در کار مدیریت سالن زیبایی موفق شود.

مزایایی کسب مهارت مدیریت سالن زیبایی

مدیریت این کسب و کار برای سالن‌دارها مزایایی زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش درآمد اشاره نمود که هدف اصلی هر کسب و کاری نیز افزایش درآمد است.

البته نباید انتظار داشته باشیم که راه طولانی موفقیت را در یک شب طی کنیم. در ادامه تعدادی از مزایای داشتن مدیریت قوی در سالن زیبایی را بررسی می‌کنیم.

 

مدیریت سالن زیبایی

 

  • کاهش مواد دور ریز
  • کاهش هزینه‌های جاری
  • افزایش سود
  • ایجاد امکان مدیریت تبلیغات موفق
  • موفقیت در رقابت با سایر سالن‌های زیبایی
  • برند سازی شخصی
  • افزایش اعتبار

مزایای کسب و کار سالن زیبایی

اصول مدیریت سالن زیبایی

مدیریت آرایشگاه به دلیل طیف وسیع این حرفه، کار سختی است و نباید به این شکل فکر کرد که یک سالن زیبایی تأسیس می‌کنیم و بدون هیچ زحمتی به کسب و کار می‌پردازیم.

یک اصل مهم در تمام کسب و کارها وجود دارد که اگر شما تصمیمات اشتباه بگیرید و یا برای پیشرفت کسب و کار خود تلاش نکنید، جز ضررهای بسیار، حاصل دیگری نخواهید داشت. در ادامه چند اصل و استراتژی مهم برای مدیریت سالن‌های زیبایی را بررسی می‌کنیم.

  1. ارائه خدمات مشاوره‌ای

از جمله مواردی که باعث موفقیت بیشتر و جذب مشتری بیشتر برای سالن‌های زیبایی می‌شود ارائه خدمات مشاوره در زمینه زیبایی پوست، مو و ناخن برای مشتریان به‌صورت رایگان و از طریق وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های اجتماعی است.

مثل آموزش و مشاوره از طریق فیلم در اینستاگرام و…

  1. وب‌سایت

یکی دیگر از مواردی که در امر مدیریت سالن‌های زیبایی جایگاه ویژه‌ای دارد راه‌اندازی سایت و تعیین وقت قبلی به‌صورت اینترنتی برای مشتریان است؛ زیرا بدین شکل مشتری به‌راحتی می‌تواند به وب‌سایت سالن زیبایی مراجعه کرده و وقت مناسب برای خود را رزرو نماید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  چگونه آرایشگر موفقی باشیم

از طرفی نیز مدیر سالن زیبایی از رخداد مشکلات بی‌نظمی در تعیین وقت‌ها به‌راحتی جلوگیری می‌نماید. البته اگر وب‌سایت خود را سئو کنید، مشتریان بسیاری شما را از طریق سرچ در گوگل پیدا خواهند کرد.

 

  1. ارائه خدمات متناسب با سطح اجتماعی منطقه

یکی از نکات بسیار مهم در امر مدیریت و کنترل کسب و کار زیبایی، آگاهی کامل مدیر از سطح اقتصادی-اجتماعی در منطقه است. این امر در تعیین خدماتی که سالن زیبایی بسیار اهمیت دارد.

شما تنها زمانی می‌توانید موفق باشید که خدماتی که ارائه می‌دهید مشتری داشته باشد و این بستگی کامل به فرهنگ منطقه و توان اقتصادی منطقه کاری شما دارد.

  1. برگزاری کلاس‌های آموزشی

یکی دیگر از خدماتی که امروزه سالن‌های زیبایی از طریق آن برای خود تبلیغات کرده و درآمدزایی می‌کنند برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی روش‌ها و سبک‌های مختلف آرایشی به‌طور تخصصی است.

البته برای ارائه مدرک فنی، باید با یکی از آموزشگاه‌های مراقبت زیبایی هماهنگی انجام دهند. کلاس آموزشی بصورت خصوصی، مناسب سالن‌های زیبایی است چراکه برای کلاس‌های عمومی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

  1. ارائه خدمات در منزل

از جمله خدماتی که امروزه در بستر مدیریت سالن زیبایی ارائه می‌شود انجام خدمات آرایشی در منزل است. این خدمت به‌ویژه در مهمانی‌ها و مراسمات اهمیت بسیار پیدا می‌کند زیرا که در بسیاری موارد افراد تایم بسیاری را به خاطر مراجعه به محل سالن زیبایی از دست می‌دهند.

اگر دسترسی به خدمات آرایشی در منزل فراهم باشد، از این خدمات استفاده می‌کنند. مزیت این روش برای سالن زیبایی جذب مشتریان بیشتر و جلوگیری از ریزش مشتری است.

  1. تفکیک خدمات

یکی دیگر از مواردی که یک مدیر در سالن زیبایی باید مدنظر خود قرار دهد تفکیک خدمات مختلف سالن زیبایی بر اساس تخصص و توانایی پرسنل مختلف است.

این کار باعث می‌شود تا حداکثر کیفیت در ارائه خدمات توسط مجموعه سالن زیبایی برای مشتریان به ارمغان بیاید و در مصرف مواد حداکثر صرفه جویی انجام شود.

نباید طوری عمل شود که یک پرسنل، خدمات زیادی را انجام دهد.

تفکیک خدمات

  1. ارائه خدمات جانبی

از جمله خدماتی که در سایه مدیریت سالن زیبایی به ارمغان می‌آید امکان عقد قرارداد با سایر مشاغل مرتبط با کار آرایشگاه زنانه، مانند آتلیه‌های عکاسی، مراکز فروش و کرایه لباس‌های مجلسی و عروسی، باغ و تالارها است که می‌تواند درآمد خوبی برای سالن زیبایی داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  تبلیغ آرایشگاه زنانه

این مهم تنها زمانی میسر می‌شود که مدیر از اصول مدیریت سالن زیبایی و به‌طورکلی فن بیان و مذاکره آگاهی کافی و مناسب داشته باشد.

  1. آگاهی از اصول بازاریابی

به‌منظور مدیریت این حرفه لازم است تا مدیر از اصول بازاریابی به‌طور کامل اطلاع داشته باشد. یکی از مهم‌ترین اصول بازیابی توجه مداوم و اصطلاحاً ۲۴ ساعته است.

تجارتی می‌تواند در دنیایی رقابت موفق باشد که مدیر آن در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز به فکر توسعه و پیشرفت مجموعه خود باشد.

  1. جلب رضایت مشتریان

یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر سالن زیبایی کسب اعتماد و رضایت مشتریان به گونه‌ای است که ایشان تبدیل به مشتریان همیشگی سالن زیبایی شوند؛ و این مهم بستگی بسیاری به توانایی‌های شخصیتی و مدیریتی مدیر سالن زیبایی دارد.

  1. حمایت از پرسنل

یکی از وظایف یک مدیر خوب در هر کسب و کاری، حمایت از پرسنل آن کسب و کار به‌منظور ارتقاء سطح توانایی‌هایشان است. یک مدیر آگاه و موفق می‌داند که رشد و توسعه اعضای کسب و کارش در نهایت موجب رشد کسب و کار خودش می‌شود.

پس یک مدیر آرایشگاه، باید برای بروز کردن پرسنل سالن، برنامه ریزی و پیگیری مداوم داشته باشد و آنها را به گذراندن دوره های آموزشی تشویق نماید.

  1. تعهد در قبال نظرات مشتریان

در نظام مدیریت سالن‌های زیبایی یک اصل مهم توجه به نظرات، انتقادات و شکایات مشتریان است؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا این حس به مشتریان منتقل شود که مدیریت این شغل به ایشان احترام می‌گذارد و تنها به دنبال درآمد زایی از طریق ایشان نیست.

جمع بندی نکات

مدیریت سالن زیبایی یک کار بسیار سخت است که از عهده هر کسی برنمی‌آید و این امر زمانی هم سخت‌تر می‌شود که فرد تجربه‌ای در مدیریت نداشته باشد و با اتخاذ سیاست‌های اشتباه به‌جای مدیریت و رونق افزایی سالن باعث آشوب و کاهش چشم‌گیر مشتری شود.

برای مدیریت درست سالن زیبایی باید از سیاست و تکنیک‌های درست استفاده کرد که به‌طور کامل در این مقاله توضیح داده شد، پس توصیه می‌کنیم اگر به سالن زیبایی خود اهمیت می‌دهید این مقاله را با دقت مطالعه کنید و موارد آن را جدی بگیرید.

 

مدیریت سالن زیبایی

 

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

چرا باید از مشاوره راه اندازی سالن زیبایی استفاده کنیم؟ مشاوره راه...

کم هزینه ترین رشته آرایشگری چیست؟ راهنمای انتخاب کم هزینه ترین لاین...

لوازم و تجهیزات متعددی وجود دارد که برای راه اندازی یک آرایشگاه...

قبل از آموزش آرایشگری نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را...

دیده شدن کار و خدمات در موفقیت سالن های زیبایی اهمیت زیادی...

نکته‌های مشاوره سالن‌های زیبایی و اهمیت دانستن این نکات نکته‌های مشاوره سالن‌های...

اولین نکته مهم در موفقیت سالن‌های زیبایی : فقط به جایگاه اول بودن...

برندسازی سالن‌های زیبایی، عامل موفقیت شماست اگر می خواهید نسبت به سالن‌های...

مدیریت مؤثر یک آرایشگاه عروس موضوع مهمی است که تمام سالن داران...

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه کوهانی

سلام آقای محمدی خسته نباشیدکوهانی هستم تو واتساپ آدرس سایتتون بود وارد شدم
واقعا مطالبی رو که دراین مقاله نوشتیدخیلی خیلی ارزنده بودوچقدربرای من پرباربوددرآینده نه چندان دور قصد داشتم دکترامو در رشته مدیریت کسب وکارادامه بدم ولی این مطالب خیلی کامل بودبراتون آرزوی سلامتی دارم وشاهد موفقیت روز افزون شماباشم

لیلامتقی

باسلام ودرود بر استاد بزرگوار جناب آقای محمدی
مطالب مثل همیشه عالی وپرانگیزه ????????????⁦????????????????

مهین نظری

سلام‌وادب استاد جان مثلی همیشه عالی وپربار پاینده باشید

سلطان علیزاده

سلام ، مدیر سالن زیبایی هستم ، راههای حذب پرسنل خوب و با نجربه را نمیدانم و نیز در مورد نکهداری پرسنل موجود دچار مشکل میباشم ،صمنا سابقه زیادی در رشته آرایشگری دارم تا امروز تقریبا تمام کارها رو خودم انجام میدادم ولی میخواهم از افراد دیگری همکاری بطلبم ، مامولا موفق نمیشوم لطفا راهنمایی ام کنید .

Call Now Button