اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه چیست؟

اگر برای شما هم سؤال است که اکستنشن مژه چیست و چگونه انجام می‌شود، با ما در این مقاله همراه باشید تا صفر تا صد اکستنشن مژه و تفاوت‌های این روش با کاشت مژه را بررسی کنیم.

به علاوه اگر به دنبال کسب درآمد از طریق اکستنشن مژه هستید و به دنبال یک دوره آموزشی با مدرک معتبر می‌گردید، مسلماً این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین دوره آموزشی دست پیدا کنید تا بعد از آموزش بتوانید بدون هیچ مشکلی وارد بازارکاری اکستنشن مژه شوید.

اکستنشن مژه چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به این که زیبایی چشم، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی فرد دارد، روش‌های مختلفی برای ایجاد این زیبایی استفاده می‌شوند که یکی از این روش‌ها، اکستنشن مژه است. در اکستنشن مژه از تارهای مژه برای زیباتر کردن چشم استفاده می‌شود که اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، باعث درشت و زیباتر شدن چشم‌ها می‌شود.

البته این روش با کاشت مژه مصنوعی متفاوت است که در ادامه مقاله به صورت مختصر به تفاوت‌های اکستنشن مژه چیست با کاشت مژه نیز می‌پردازیم.

انواع اکستنشن مژه

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند، اکستنشن مژه از یک یا دو روش تشکیل شده، باید بدانید که روش‌های کاشت مژه خیلی بیشتر از یک یا دو مورد است که در این مقاله به صورت مختصر به روش‌های کاشت مژه اشاره می‌کنیم؛

اما اگر به دنبال یک مقاله کامل درباره انواع اکستنشن مژه هستید، مقاله «انواع اکستنشن مژه» دنیای تحول را مطالعه کنید.

  • اکستنشن مژه کلاسیک
  • اکستنشن مژه والیوم
  • اکستنشن مژه مگاوالیوم
  • اکستنشن مژه نامرئی
  • کاشت مژه سه بعدی
  • کاشت مژه نچرال
  • کاشت مژه گلامور و اسپایکی
  • اکستنشن هیبرید
  • اکستنشن مژه عروسکی
  • اکستنشن مژه مینک

مزایای اکستنشن مژه

روش اکستنشن مژه از مزایای مختلفی برخورداری است که اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید باید حتماً با معایب و مزایای آن آشنا باشید. با توجه به این موضوع در ادامه به مزایای روش اکستنشن می‌پردازیم.

البته با توجه به این که این روش به هر حال عوارض و معایبی هم دارد، به عوارض کلی این روش نیز می‌پردازیم. فارغ از موضوعات گفته شده، مزایای این روش شامل موارد زیر است.

  • طبیعی بودن نتیجه کار نسبت به سایر روش‌های
  • این روش موقت ولی دوام بالایی دارد
  • بعد از اکستنشن دیگر نیاز به آرایش مداوم ندارید
  • هزینه این روش نسبت به سایر روش‌های پایین است
  • اگر این روش به درستی انجام شود، هیچ عوارضی ندارد
  • روش‌های مختلفی از این روش وجود دارد که محدودیت‌های اکستنشن را کاهش می‌دهد
  • فرآیند انجام این روش بسیار کوتاه است
  • برای افرادی که مژه کم پشت و کوتاه دارند بسیار عالی است

مزایای اکستنشن مژه

عوارض و معایب اکستنشن مژه

معایب و عوارض اکستنشن مژه تنها در صورتی به سراغ فرد می‌آید که خدمات اکستنشن مژه، توسط فردی غیرماهر انجام شود و در غیر این صورت این روش هیچ گونه عوارض خاصی ندارد. با توجه به موضوعات گفته شده، اگر اکستنشن مژه توسط فردی غیرمتخصص انجام شود، عوارض زیر می‌تواند برای فرد اتفاق بیافتد.

  • فشار به پیاز مژه و از بین رفتن مژه طبیعی فرد در صورت استفاده مکرر به ویژه در روش کلاسیک اکستنشن
  • کنده شدن مژه‌های طبیعی به دلیل چسبیدن مژه‌های بالا و پایین به همدیگر
  • ایجاد عفونت و آلرژی در چشم به دلیل نفوذ چسب اکستنشن مژه
  • ایجاد التهاب و زمینه ساز به وجود آمدن اگزما در اثر استفاده از چسب اکستنشن مژه
  • ایجاد عفونت‌هایی که به دلیل حساسیت به چسب اکستنشن مژه به وجود می‌آید
  • ایجاد خارش، قرمز شدن چشم و ترشح از لبه پلک که در این شرایط باید اکستنشن مژه برداشته شود
  • تحریک چشم‌ها به دلیل ورود تارهای مژه مصنوعی

آیا کاشت مژه به مژه طبیعی آسیب می‌رساند؟

خیر: به طور کلی اگر این روش توسط فردی حرفه‌ای و به درستی انجام شود، هیچ آسیبی به مژه‌های طبیعی نمی‌زند ولی در صورتی که فرآیند کار به اشتباه انجام شود، مسلماً برای مژه‌های طبیعی و حتی چشم شما مشکلات مختلفی به وجود می‌آید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  کراتین مو

نکته مهم: ریزش مژه‌ها امری طبیعی است و در بازه‌های زمانی 10 تا 15 روزه اتفاق می افتد و این ریزش هیچ ارتباطی به آسیب‌های مژه ندارد. به علاوه همین ریزش‌ها باعث می‌شود که عمر این روش کوتاه شود و شما به ترمیم‌های مداوم در هر 2 هفته نیاز داشته باشید.

اکستنشن مژه چقدر زمان می‌برد؟

این که روش اکستنشن مژه چقدر زمان می‌برد که فاکتورهای مختلفی مثل مهارت آرایشگر، روش اکستنشن و تعداد تارها مورد نیز بستگی دارد. البته این روش در کل زمان بر نبوده و نهایتاً 2 ساعت زمان به خود اختصاص می‌دهد که البته باید باز هم بگم زمان این روش با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و حتی ممکن است کمتر از 1 ساعت هم زمان ببرد.

اکستنشن مژه چقدر زمان می‌برد؟

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر

در خصوص کلاسهای آموزشی تخصصی مژه

همین الان با شماره  09122414976 تماس بگیرید.

هزینه اکستنشن مژه چقدر است؟

احتمالاً برای شما هم قیمت اکستنشن مژه سؤال است که باید گفت، این روش با توجه به عوامل مختلفی قیمت گذاری می‌شود و نمی‌توان قیمت کاشت مژه را به صورت ثابت بیان نمود. بهتر بگم، با توجه به این که می‌خواهید نحوه کاشت مژه به چه شکل باشد یا تحت نظر چه آرایشگری اکستنشن مژه انجام دهید، هزینه کاشت مژه می‌تواند متغیر باشد و از 180 هزار تومان شروع شده تا 400 هزار تومان نیز پیش برود.

اکستنشن مژه برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای افرادی مناسب است که مژه‌هایی کوتاه و کم پشت دارند و می‌خواهند به واسطه این روش مژه‌های خود را بسیار زیبا و طبیعی جلوه دهند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم اگر مژه‌های شما بیشتر از 3 الی 4 سانتی متر است، نیاز به اکستنشن مژه ندارید و در صورتی که مژه‌های شما پرپشت نیست، می‌توانید در صورت نیاز از مژه مصنوعی استفاده کنید که هم هزینه کم‌تری دارد و هم عوارض احتمالی ندارد.

تفاوت اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم

اکستنشن مژه کلاسیک و والیوم، دو روش اکستنشن مژه هستند که اگر بخواهیم مهم‌ترین تفاوت این دو روش را بازگو شویم، باید به تعداد تارهای استفاده شده در هر روش اشاره کرد. ساده‌تر بگم، در روش کلاسیک از یک تار مژه ضخیم و سنگین استفاده می‌شود و هر تار روی یک مژه قرار می‌گیرد تا حجم آن را افزایش دهد؛

ولی در روش والیوم یا همان اکستنشن مژه چند بعدی، به جای یک تار مژه ضخیم از 2 تا 6 تار مژه نازک استفاده می‌کنند. البته روش والیوم از نظر کیفیت و ماندگاری نیز نسبت به روش کلاسیک برتر است.

اندازه اکستنشن مژه باید چقدر باشد؟

برای استفاده از اکستنشن مژه باید به این موضوع دقت داشته باشید که نباید از تارهای مژه‌ای استفاده کنید که از مژه‌های طبیعی بسیار بزرگ‌تر باشند، معمولاً حداکثر اندازه تارهای اکستنشن مژه نباید بیشتر از 2 برابر اندازه اصلی مژه‌های طبیعی باشد زیرا هم شکلی غیر طبیعی پیدا می‌کند و هم فشار زیادی روی مژه اصلی ایجاد می‌کند.

اندازه اکستنشن مژه باید چقدر باشد؟

اکستنشن مژه چقدر ماندگاری دارد؟

اکستنشن مژه (eyelash extensions) یک روش موقت است و طول عمر کمی هم دارد؛ البته طول عمر این روش متغیر بوده و با توجه به کیفیت تارهای مژه و نحوه کاشت و البته نحوه نگهداری، می‌تواند حداکثر تا 2 ماه دوام داشته باشد. به طور معمول بعد از مدت مذکور، اکستنشن مژه باید ترمیم شود تا تارهای ریخته شده جایگزین شوند.

مراقبت‌های قبل و بعد از اکستنشن مژه

تمام روش‌های زیبایی به مراقبت‌هایی قبل و بعد از انجام احتیاج دارند که باعث انجام فرآیند کار بدون نقص و البته افزایش کیفیت و عمر روش می‌شود که اکستنشن مژه هم از این قاعده مستثنا نیست. با توجه به این موضوع در ادامه به مهم‌ترین نکات مراقبتی اکستنشن مژه می‌پردازیم.

  • به مدت چند ساعت به مژه‌ها فرصت خشک شدن بدهید و از آب استفاده نکنید
  • یک روز قبل از اکستنشن از انجام حرکاتی که باعث تعریق می‌شود پرهیز کنید
  • از ریمل استفاده نکنید و در صورت استفاده، روی لایه‌های زیرین از ریمل معمولی و غیرچرب استفاده کنید
  • از چشم پاک کن‌هایی که محلول چرب و روغنی دارند استفاده نکنید
  • به سونا نروید زیرا باعث ضعیف شدن چسب و آسیب دیدن مژه‌های طبیعی می‌شود
  • از آب ولرم برای شستن صورت استفاده کنید
  • زیر فشار زیاد آب قرار نگیرید، زیرا باعث کنده شدن تارهای مژه می‌شود
  • اگر آلرژی دارید قبل از هر کاری با آرایشگر مشورت کنید
  • در زمان خواب سعی کنید که اصلاً به مژه‌ها فشار وارد نکنید
  • از فرمژه ها استفاده نکنید
  • مراحل انجام کار اکستنشن مژه تحت نظر متخصص انجام دهید
  • به طور مرتب مژه‌های خود را ترمیم کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند
پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه نمایید  آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بعد از اکستنشن مژه از ریمل استفاده کنیم یا نه؟

خیر: یکی از نکاتی که در این روش باید به آن دقت داشته باشید، عدم استفاده از ریمل و فرمژه بعد از اکستنشن مژه است. بد نیست به این موضوع اشاره کنم که اکستنشن مژه با اهداف مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این اهداف عدم نیاز به آرایش است و در صورتی که از ریمل روی مژه‌های مصنوعی استفاده کنید، دردسرهای مختلفی برای شما ایجاد می‌شود.

نکته مهم: در صورتی که می‌خواهید از ریمل استفاده کنید، فقط از ریمل‌های معمولی و روی لایه‌های زیرین مژه از ریمل استفاده کنید که احتمالاً آسیب رسیدن به مژه‌های مصنوعی کاهش پیدا کنه.

بعد از اکستنشن مژه از ریمل استفاده کنیم یا نه؟

تفاوت اکستنشن مژه با کاشت مژه مصنوعی در چیست؟

مهم‌ترین تفاوت اکستنشن مژه با کاشت مژه در جلوه زیبایی و طبیعی بودن آن‌هاست. بهتر بگم، روش کاشت مژه به شکلی است که به سادگی هم به غیرطبیعی بودن مژه‌های شما پی می‌برند، ولی در روش اکستنشن مژه به واسطه‌ی استفاده از تارهای ابریشمی و نحوه قرار گیری تارها روی مژه‌های اصلی، هیچکس تفاوت مژه‌های واقعی و تارهای مصنوعی را متوجه نمی‌شود.

البته این دو روش از نظر هزینه و ماندگاری نیز با هم تفاوت دارند که توصیه می‌کنم مقاله «تفاوت اکستنشن مژه با کاشت مژه مصنوعی» که در همین زمینه نگارش شده را نیز مطالعه کنید.

دوره آموزش اکستنشن مژه

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، اکستنشن مژه جزو خدمات پولساز سالن‌های زیبایی است البته به شرطی که به صورت تخصصی انجام شود؛ با توجه به این موضوع اگر به فکر ورود به بازارکار باشید با قبل از هر کاری سراغ آموزش اکستنشن مژه بروید تا به صورت حرفه‌ای آموزش ببیند و بعد وارد بازار کار شوید.

به علاوه داشتن مدرک معتبر برای ورود به بازارکاری نیز ضروری به نظر می‌رسد که با توجه به تمام تفاسیر گفته شده، بهترین راه برای ورود به بازارکار، شرکت در دوره آموزشی اکستنشن مژه دنیای تحول است که از صفر تا صد و به صورت کاملاً عملی به شما اکستنشن مژه آموزش داده می‌شود.

برای بررسی سرفصل‌های دوره و اطلاع از زمان برگزاری و هزینه آموزش اکستنشن مژه به صفحه «آموزش اکستنشن مژه تخصصی» مراجعه کنید.

جمع بندی

اکستنشن مژه که به واسطه تارهای مصنوعی با جنس ابریشمی انجام می‌شود، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به صورت موقت مژه‌های کم پشت و کوتاه شما را پرپشت، حجیم و بلند کند که زیبایی بسیار زیادی دارد.

یکی از مزایای مهم روش اکستنشن، طبیعی بودن آن است که باعث می‌شود، هیچکس نتواند به مصنوعی بودن تارهای مژه پی ببرد. هزینه و میزان ماندگاری این روش نیز با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که با توجه به همین عوامل می‌توان گفت عمر روش اکستنشن بین 6 تا 8 هفته است.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر

در خصوص کلاسهای آموزشی تخصصی مژه

همین الان با شماره  09122414976 تماس بگیرید.

جمعه  30 دی ماه

آخرین دوره ها در دنیای تحول آرایشگران
پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

مدرک آرایشگری حرفه ای پیشرفته یک مدرک تخصصی است که به آرایشگران...

آگاوه درمانی یا همان اصطلاح آگاوه تراپی به یکی از روش های...

آموزش کوتاهی مو در تهران جزو تخصصی‌ترین دوره‌های تیم دنیای تحول است...

شادابی و لطافت موها دیگر برای افراد آرزو نیست و همواره می...

کراتین مو چیست و برای چه استفاده می شود؟  هزینه کراتین مو...

قیمت آموزش آرایشگری زنانه و عوامل تاثیرگذار بر آن آرایشگری زنانه یکی...

آماده سازی موها قبل از شنیون عروس و ۷ روش گرفتن وز...

موی سالم ، براق و پرپشت چیزی است که بیشتر زنان آرزویش...

به تعویق انداختن پیری پوست یکی از خواسته‌های هر فردی است که...

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Call Now Button